محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت نام کارگران و کارفرمایان در سامانه جامع روابط کار برای دریافت خدمات غیرحضوری در دفاتر پیشخوان دولت آغاز شده است، افزود: با ثبت قراردادهای کار، تکلیف قراردادهای سفید امضا روشن شده و کارفرمایان متخلف شناسایی می شوند.  

وی یادآورشد:با راه اندازی این سامانه تمامی امور مربوط به جامعه کارگری و کارفرمایی به صورت کاملا شفاف و بدون مراجعه حضوری آنها انجام می پذیرد و کارگران و کارفرمایان با صرف هزینه به مراتب کمتر، از یک نظام رسیدگی الکترونیکی سالم و عادلانه روابط کار برخوردار می شوند.
یوسفی اظهار داشت: سامانه جامع روابط کار یک طرح ملی است و بیش از ۴۸ زیرسامانه در آن پیش بینی شده که در حوزه های روابط کار و جبران خدمت، بازرسی کار، بیمه بیکاری، کارگران ساختمانی، ثبت و پیگیری قراردادهای کار، سازمان های کارگری و کارفرمایی و طبقه بندی مشاغل به جامعه کارگری و کارفرمایی خدمات ارائه می دهد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: مهمترین مزیت راه اندازی سامانه روابط کار این است که کارگران برای ثبت الکترونیکی شکایات (دادخواست) بدون مراجعه حضوری به اداره  های کار یا مراجع حل اختلاف، شکایات خود را به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع روابط کار به ثبت می رسانند.
وی خاطرنشان کرد: حفظ امنیت شغلی کارگران از دیگر مزایای سامانه است به طوری که با هربار ورود به سیستم امکان مشاهده قرارداد کار، میزان دستمزد و حق بیمه واریزی برای کارگران فراهم می شود و اگر کارگری از کارفرمای خود شکایت داشته باشد در کمترین زمان و از طریق این سامانه می تواند نسبت به طرح شکایت اقدام و مراحل ثبت و رسیدگی شکایت را پیگیری کند.

سامانه جامع روابط کار به آدرس اینترنتی http://prkar.mcls.gov.ir/ در دسترس کارگران و کارفرمایان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.