شکراله شیرخانی روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به شیوه نامه جدید که کارفرما سه درصد بیمه بیکاری کارورزان را پرداخت نمی‌کند دیگر افراد نمی‌توانند پس از اتمام طرح کارورزی از طریق اداره کار از کارفرما شکایت و مشمول بیمه بیکاری شوند.

وی ادامه داد: شیوه نامه جدید طرح کارورزی در سال جدید اصلاحاتی داشته که از دیگر نکات برجسته آن کاهش مدت کارورزی از ۶ به سه ماه و افزایش میزان دستمزد به ترتیب برای لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به پنج ، ۶ و هفت میلیون ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: سال گذشته از سهم ۲  هزار و ۵۰۰ نفر کارورزی استان یک هزار و ۶۷۰ نفر مشغول به کار شدند که بر اساس آمار ۵۵۹ نفر آنها توسط کارفرماها و واحدهای پذیرنده جذب شدند.

شیرخانی میزان افراد ثبت نام شده در سامانه کارورزی در استان ایلام را بیش از ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بیش از هفت هزار نفر از این افراد واجد شرایط هستند.

وی یادآور شد: مشکلی از نظر تنوع رشته تحصیلی و تعداد داوطلبان برای اجرای طرح کارورزی و انجام کار در محیط واقعی نداریم اما مشکلی اصلی عدم استقبال واحدهای پذیرنده از بکارگیری کارورزان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ابراز امیدواری کرد با توجه به اصلاح شیوه نامه جدید طرح کارورزی و همکاری دستگاه هایی که دارای واحدهای پذیرنده هستند، بتوانیم امسال از این ظرفیت که دولت ایجاد کرده استفاده کنیم و از یارانه آن بهره مند شویم.

گفتنی است، بر اساس آمار منابع رسمی میزان بیکاری در استان ایلام ۱۱.۶ درصد است در حالی که منابع غیر رسمی این آمار را بیش از ۲۵ درصد اعلام می کنند این در حالی است که بیش از ۱۴ هزار نفر از این افراد بیکار را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1215778
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.