به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا پناه بعدازظهر دوشنبه در سیزدهمین جشنواره تقدیر از کارآفرینان برتر استان بوشهر اظهار داشت: کارآفرینی به معنی نگاه نوآور، خلاقیت و ابتکار است و جامعه‌ای موفق است که این نوع نگاه در آن فرهنگ‌سازی شده باشد.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد بر اساس نوع نگاه به سمت ابتکار، خلاقیت، نوآوری و توجه به نگاه نرم‌افزاری تغییر مسیر داده است.

پناه اضافه کرد: امروز بحث کارآفرینی از موارد مهم و کلیدی جامعه است و شواهد نشان می‌دهد جوامعی که تفکر خاصی نسبت به اشتغال و کارآفرینی دارند رشد خوبی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه حرکت دانشگاه‌ها به سمت کارآفرینی است گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی باید از دبستان آغاز شود و جوانان ما از کودکی بافرهنگ کار و کارآفرینی آشنایی داشته باشند.

وی اضافه کرد: مسیر تحول در جامعه از طریق کارآفرینی رقم می‌خورد و امروز در این استان گام‌های خوبی برداشته‌شده است.

پناه اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ کارآفرینی و ترغیب و تشویق آنان برای حضور هرچه بهتر در عرصه کار و کارآفرینی، شناسایی کارآفرینان موفق و استفاده از تجربه آن‌ها و بیان این تجربه‌ها برای استفاده جوانان است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۴ دفتر مشاوره کارآفرینی در استان بوشهر شکل‌گرفته است و کارهایی مهم انجام داده‌اند خاطرنشان کرد: در جشنواره سیزدهم در گام نخست از میان شرکت‌کنندگان ۴۱ نفر مورد تأیید قرار گرفتند و بعد از بررسی از سوی وزارتخانه ۱۶ کارآفرین برای داوری انتخاب شدند که از این میان هفت نفر مورد تأیید و در گام نهایی از میان آن‌ها نیز چهار نفر به عنوان کارآفرین برتر استان بوشهر در سال جاری انتخاب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1356693
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.