علی اوسط هاشمی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای مهارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همواره ارزش‌ها متمرکز بر ورود دانشگاه و کسب مدرک بوده و به حوزه مهارت هیچ‌گاه توجه چندانی نشده است.

وی بیان کرد: اشتغال بدون مهارت مثل آب در هاون کوبیدن است و ارزشی ندارد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: طی ۲ ماه گذشته به ۶ الی هفت استان سفر کرده‌ام که سیستان و بلوچستان از نگاه ارزش و مهارت رتبه نخست را دارد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان اولین استانی است که توانسته سند مهارت را تهیه و تنظیم کند که این امر به نوع نگاه این استان به ارزش مهارت است.

هاشمی با بیان اینکه بحران بیکاری قابل کتمان نیست گفت: سالانه ۴۰درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز فنی و حرفه‌ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: رییس جمهوری به حوزه مهارت توجه ویژه‌ای دارد و این امر را دنبال می‌کند که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: امروز اشتغال دغدغه اصلی خانواده‌ها شده که این امر دغدغه ما نیز است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان با توجه به شرایطی خاصی که دارد باید پایلوت بسیاری از طرح‌ها در حوزه فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.

هاشمی با بیان اینکه باید آینده‌نگری مناسب در حوزه مهارتی انجام شود اظهار داشت: از دهه ۵۰ تا به امروز پنج هزار و ۴۰۰ استاندارد شغلی و شایستگی در کشور ایجاد شده و تا سال ۹۹ به ۲ هزار شغل دیگر بویژه در زمینه‌های هوش مصنوعی، پهپاد و موارد دیگر انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: باید به سمت خلاقیت‌هایی برویم که استعدادهای افراد را شکوفا کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به ایجاد مهارت مرزنشینان در سیستان و بلوچستان و جلوگیری از قاچاق اشاره کرد و ایجاد آموزش و مهارت در این بخش‌ها را مهم دانست.

وی به شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد:خون سپهبد سلیمانی معجزه‌ای برای ارزش‌های انقلاب و بقای نظام بود.
هاشمی بیان کرد: حضور با معرفت ملت در تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی نشان از علاقه و شخصیت والای این شهید بزرگوار داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.