علی اوسط هاشمی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمان با اشاره به اینکه حوزه پژوهش سازمان فنی و حرفه‌ای تحولاتی را در مسیر چگونگی بازار جدید ایجاد کرده  ، افزود: باید به سمت استانداردنویسی پیش برویم.
وی با بیان اینکه فقر و بیکاری ۲ بال تخریب‌گر و بحران‌زا برای کشور است ، گفت: جهت‌گیری ها و نوع جریان‌ها معطوف به حوزه دانش و دانشگاهی بوده و توجه به قابلیت‌ها و استعدادهای افراد و ارزش کار از این طریق ضعیف شده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: همین نگاه باعث شده تمامی تمرکز فارغ التحصیلان برای شغل‌های دولتی باشد و تمرکز در این حوزه برای جست‌ و جو کار یک دشواری را برای فارع التحصیلان ایجاد کرده است.
اوسط هاشمی تصریح کرد: حدود ۱۰هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان ما از فارغ التحصیلان دانشگاهی نیستند و این آمار با آمار فارغ‌التحصیلان بیکار یک نگرانی را در حوزه اشتغال ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه استان کرمان از زیرساخت‌ها و قابلیت‌های مناسبی در مسیر مهارت برخوردار است که می‌توان در این مسیر حرکت کرد افزود: از منزلت خانگی تا بین‌المللی مهارت می‌تواند؛ نقش ایفا کند و از طریق مهارت می‌توان جریانی را شکل داد که اثرات آن در جامعه دیده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.