به گزارش ایرنا، سلیمان نیک ‌سرشت روز پنجشنبه در آیین افتتاح اولین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خیرساز سمنان در موسسه امیرالمؤمنین شهمیرزاد ، افزود : در زمینه رفع بیکاری، اجتماعی کردن آموزش مهارتها با ورود خیران می تواند نقش مهمی داشته باشد.
وی با بیان این که برای اشتغال آفرینی جز ایجاد نهضت مهارت آموزی راه دیگری نداریم، خاطرنشان کرد : ورود خیران به بخش های مختلف کشور از حمله مهارت آموزی نشانه وجود امید در جامعه است و پاسخی به آنهاست که معتقدند جامعه ایرانی دچاد یاس شده است.
وی با اشاره به این که بیکاری و فقر 2 معضل امروز و آینده کشور است، تصریح کرد : رئیس جمهوری آموزش های مهارتی را راهکار اساسی برای حل این 2 مساله در بلندمدت تعیین کرده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد : رویکرد آموزش مهارت ها راهکار حل بنیادین مشکلات فقر و بیکاری است.
وی تاکید کرد : در طول سال ها وجود جوانان زیاد دانش‌آموخته ، نشانه کارآفرین نبودن نظام آموزشی کشور است و آموزش های مهارتی رویکردی برای اصلاح نظام آموزشی است.
وی با بیان این که ورود فعالیت های خیرخواهانه و رویکرد حمایتی اجتماعی به آموزشهای مهارتی در نقاط مختلف کشور درحال شکل‌گیری است، افزود : خیران در این حوزه آموزش مهارتی را به کمک و حمایت صرف ترجیح می دهند.
پاک‌سرشت با تاکید بر این که برای حل مشکل اشتغال در آینده باید از امروز فرهنگی که زمانی در حامعه برای فرستادن فرزندان به دانشگاه ها بود اکنون برای فراگیری مهارتها شکل بگیرد، گفت: زیرا هیچ راهی برای اشتغال آفرینی به جز نهضت مهارت آموزی وجود ندارد.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به این که رویکرد ورود خیران به آموزش های مهارتی غلبه اراده جمعی بر روحیه فردگرایی است، گفت : با توجه به گران بودن آموزش های مهارتی، کمک و حضور خیران در این عرصه جبران کمبودهای آموزشی برای مشکل بیکاری است.
اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان سمنان 12 مرکز ثابت دولتی با 18 شعبه و 86 مرکز فعال غیردولتی دارد.
6103/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.