عباس ولایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در سقز و شرایط سخت پیش آمده، شهروندان برای رعایت مسایل بهداشتی و سلامت، روزانه به دفعات دست و صورت را با آب شستشو می دهند که این کار با هدر رفتن آب مصرفی همراه است چون مردم بیش از حد آب مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه مصرف آب شرب در سقز نسبت به تابستان و مدت مشابه پارسال ۴۵ درصد رشد کرده است، افزود: مصرف آب شرب فوق العاده زیاد شده در حالیکه شهروندان باید با استفاده صحیح آب شرب، موارد بهداشتی را برای پیشگیری از ویروس کرونا نیز انجام دهند.

ولایتی با اشاره به اینکه آب شرب سقز سالم و پاکیزه و مشکل تامین آب نداریم، تاکید کرد: مصرف بیش از حد آب، باعث افت شدید آن می شود و با این افزایش مصرف، ظرفیت شبکه توزیع آب محدود شده و دسترسی شهروندان دیگر به آب مصرفی، کاهش پیدا می‌کند بنابراین با استفاده صحیح از آب شرب، در مصرف آن هم صرفه جویی کنند.

وی با اشاره به برخی گلایه‌مندی‌ها نسبت به تغییر رنگ آب شُرب در تعدادی از محله‌های سقز گفت: آب شرب سقز به صورت مرتب مورد آزمایش قرار می‌گیرد و شهروندان از بابت سالم بودن آن اطمینان کامل داشته باشند.

رییس اداره آب و فاضلاب سقز اضافه کرد: سرانه مصرف روزانه آب به ازای هر نفر ۱۴۰ تا ۱۸۰ لیتر است که این میزان در سقز و در روزهای عادی حدود ۲۲۰ لیتر است اما در روزهای اخیر و با شیوع ویروس کرونا میزان مصرف به بیش از ۳۰۰ لیتر رسیده و گاهی تا ۴۰۰ لیتر به ازای هر نفر در روز می‌رسد.  

ولایتی همچنین به شهروندان توصیه کرد، هنگام شستشوی دست و صورت آب را هدر ندهند تا با مشکل جدی افت فشار روبرو نشویم ضمن اینکه همه با صرفه جویی و رعایت مسایل بهداشتی در این شرایط به فکر همنوع خود باشیم تا این بیماری را شکست دهیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.