به گزارش شرکت آب و فاضلاب استان تهران، محمدرضا بختیاری در این باره اظهار داشت: برای تامین آب هیچ مشکلی نداریم و شهروندان تهرانی می‌توانند به بهترین شکل ممکن از نظر بهداشتی آب مصرف کنند اما ذخایر سدهای استان تهران محدود است و امکان ذخیره بیش از حد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در صورتی که مصرف بیش از حد بالا رود برای سال آینده دچار مشکل خواهیم شد، بر همین اساس خواهش ما از شهروندان تهرانی این است که ضمن آنکه برای بهداشت آب مصرف می کنند اما نظافت خانه ها و خانه تکانی را با تخفیف یک ماهه انجام دهند تا با مشکل کاهش فشار و قطعی موقت مواجه نشویم.

بختیاری در رابطه با افت فشار در برخی نقاط تهران گفت: در چند روز گذشته بارندگی مناسبی داشتیم و این بارندگی باعث شد تا کدورت آب در رودخانه های تهران افزایش یابد امکان آبگیری وجود نداشت این موضوع طبیعی است که فشار شبکه کاهش داده شود تا هم وطنان دچار قطعی آب نشوند.

مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: آب شهر تهران بسیار با کیفیت است ۷۰ درصد آب از منابع آب سطحی و سدهای پنج گانه تامین می شود و ۳۰ درصد از منابع آب زیرزمینی است. هر قدر میزان مصرف ما افزایش پیدا کند مجبوریم تامین آب را از منابع زیرزمینی جبران کنیم. درخواست صرفه جویی از مردم نیز بر همین اساس است که بتوانیم آب با کیفیت از منابع آب سطحی در اختیار مردم قرار دهیم.

وی ادامه داد: تا ابتدایی بهمن امسال به یکپارچگی آب و فاضلاب شهری و روستایی در تهران انجام شد بنده تا ابتدای بهمن مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان بودم اما اکنون مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران هستم. این موضوع به ارتقاء آب در روستاها و وضعیت آب شهری کمک می کند. طرح جامعی برای حل مشکل آب روستاها طراحی کرده‌ایم که تا یک سال آینده اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.