استان کردستان با مردمانی از جنس ایستادگی و پایمردی، پایبند به نظام اسلامی و پشتیبان انقلاب در صحنه‌های نختلف همیشه در اعلام همبستگی و وفاداری پیشتاز میدان بوده و اجازه نداده توطئه و وسوسه دشمن آنها را از هدف‌شان دور کند پس با نگاهی به ادوار گذشته انتخابات در این استان در می‌یابیم، در مشارکت حداکثری و حضور در انتخابات همواره پیشرو بوده است.

اکنون نیز می‌خواهند با حضور حداکثری خود در شعب اخذ رای بار دیگر ثابت کنند همچنان به آرمان‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی وفادارند و برغم همه مشکلات اقتصادی،  شکاف توسعه،  کمبود زیر ساختها و برخی محرومیت‌ها دست از حمایت از انقلاب شان بر نمی‌دارند و می‌آیند تا تعهد خود را با رنگین کردن انگشت اشاره شان بار دیگر به همه جهانیان اعلام کنند.

مسوولان و مقامات استان کردستان با توجه به شناختی که از این مردم و وفاداریشان دارند منتظر مشارکت گسترده شان هستند و آنان را به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فرا خواندند.

عنوان: آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان

پشتوانه مردمی مهمترین تکیه‌گاه نظام در برابر ظالمان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ملت ایران اسلامی همواره حامی و پشتیبان نظام و انقلاب بوده و در تمام صحنه‌های حساس وسرنوشت‌ساز حضوری مقتدرانه داشته‌ و مانع از عملی شدن توطئه‌های دشمنان شده‌ است.

آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی با بیان اینکه قدرتی که امروز نظام‌ اسلامی در میان جهانیان دارد به پشتوانه همین مردم است، اضافه کرد: حضور پرشکوه مردم در انتخابات، دشمنان را عصبانی و ناامید و دوستان را امیدوار و توطئه بد خواهان را دفع می کند و این اتفاق مبارک نتیجه اصلی ترین ثمره انقلاب اسلامی یعنی مردم سالاری دینی است.

وی یادآور شد: انتخابات فرصتی است که یکپارچگی خود را دوباره به جامعه جهانی نشان دهیم چون پیروز این حماسه،  ملت متحد و یکپارچه ایران با هر اعتقاد و باور هستند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: مشارکت در انتخابات جدای از هر حزب و گرایش سیاسی بوده و لازم است همه در کنار هم بمانند و دشمنان را در رسیدن به دسیسه‌هایشان ناکام بگذارند.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: انتظار می‌رود مردم حماسه ساز کردستان همانند گذشته هم گام با ملت ایران اسلامی با حضور شور انگیز خود نشان دهند پشتیبان نظام هستند و با انتخاب بهترین ها به امنیت ملی و حل مشکلات خود کمک می‌کنند.

عنوان: بهمن مرادنیا استاندار کردستان

انتخابات تجلی ارادە مردم است

استاندار کردستان نیز انتخابات را تجلی ارادە مردم اعلام کرد و گفت: حضور گستردە و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای کمک بە عزت و سربلندی کشور و استان است لذا از تمام مردم می‌خواهم با شرکت در انتخابات بە عزت و سربلندی کردستان بیفزایند.

بهمن مرانیا با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک حق برای همه مردم است خواستار استفاده مردم از این حق شد و افزود: حضور همه واجدین شرایط رای در پای صندوق‌ها در همه شهرها و روستاها بی گمان به عزت، سربلندی و توسعه بیشتر کردستان کمک خواهد کرد.

وی به اقدامات دولت در شش سال گذشته برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف این استان اشاره کرد و یادآور شد: با همه تنگناهای موجود اقتصادی در کشور، اعتبارات بسیار مناسبی به زیرساخت‌های استان تخصیص یافته و بی گمان مشارکت گسترده مردم در انتخابات توسعه کردستان را سرعت می‌بخشد.

مرادنیا از مردم و همه علاقمندان به سرنوشت کشور و استان خواست همانند دوره‌های قبل و انتخابات گذشته با حضور پرشور در پای صندوق های رای و شرکت در انتخابات موجبات ناامیدی دشمنان و دلگرمی دوستداران جمهوری اسلامی را فراهم کنند.

عنوان: حسین خوش اقبال رییس ستاد انتخابات استان کردستان

حضور گسترده کردستانی‌ها در انتخابات موجب تحکیم وحدت ملی است

رییس ستاد انتخابات کردستان نیز گفت: شرکت پرشور در انتخابات یازدهم مجلس به علت اهمیت موضوع وحدت ملی در این استان و طمع دشمنان برای تفرقه بین مردم و دولت، مردم و حاکمیت قابل توجه و مهمتر از دوره های قبل است.

حسین خوش‌اقبال با بیان اینکه هدف از انتخابات به غیر از انتخاب افراد برای اجرا یا قانونگذاری در رده بالاتر برای وحدت ملی و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در دنیاست، اظهار داشت: امروز بیشتر از گذشته میزان مشارکت در انتخابات مدنظر است چرا که بدخواهان روی عدم حضور مردم حساب باز کرده اند پس بیاییم تا ناامید شوند.

وی اضافه کرد: اگر برگزاری انتخابات منجر به وحدت ملی و انسجام اجتماعی جامعه شود بُرد کرده‌ در غیر این صورت دچار فرصت‌سوزی شده‌ایم به همین دلیل موضوع حفظ وحدت ملی در استان کردستان به دلیل طمع دشمنان برای تفرقه بین مردم و دولت اهمیت بیشتری دارد.

رییس ستاد انتخابات کردستان افزود: در شرایط امروز منطقه خاورمیانه و نوع نگاه نظام سلطه برای جنگ افروزی و تسلط بر منابع منطقه، موضوع انتخابات، مشارکت مردم و میزان تبدیل شدن آن به فرصت برای انسجام ملی بسیار مورد توجه است.

خوش اقبال یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل اهمیت و جایگاه قانونگذاری و ریل‌گذاری برای فعالیت‌های اجرایی اهمیت زیادی دارد و البته به دلیل مباحث و رقابت‌های محلی و گاهی قومی از ملاحظات خاصی نیز برخوردار است.

وی تاکید کرد: از این رو لازم است برای رسیدن به اهداف مدنظر از جمله مجلس کارآمد، انتخابات سالم، مشارکت گسترده و امنیت اجتماعی، افراد زیادی از جمله هیات‌های نظارت، هیات‌های اجرایی، دستگاه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی مثل صدا و سیما، رسانه‌ها،   مطبوعات و احزاب می‌توانند در این عرصه نقش ایفا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حوزه اجرای انتخابات نیز میثاق ملی همه ما قانون اساسی است برای رسیدن به اهداف انتخابات،  همه باید بدون هیچگونه قید و شرطی در چارچوب این قانون حرکت کرده و به وظیفه خود در قبال آن عمل کنیم.

عنوان: سردار سرتیپ پاسدار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان

آزمون بزرگ همدلی ملت ایران

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز گفت: قدرت و توانایی‌های مجلس شورای اسلامی از بسیاری از نهادها و دستگاه‌ها بالاتر و گسترده‌تر است و این امر را رسانه‌ها می‌توانند برای جلب مشارکت حداکثری مردم تبیین کنند.

سردار سیدصادق حسینی با بیان اینکه مردم باید کسی را انتخاب کنند که بتواند از ظرفیت‌های خدادادی کشور برای رفاه مردم استفاده کرده و بتواند در مقابل آمریکا بایستد، اضافه کرد: باید مجلسی انقلابی انتخاب شود تا در رفع مشکلات کشور تلاش کند.  

وی انتخابات را از مهمترین آزمون‌های حساس انقلاب اسلامی اعلام کرد و افزود: از شما مردم انقلابی و شهیدپرور و همیشه در صحنه استان کردستان می خواهم با حضور گسترده، با بصیرت و دشمن شکن خود پای صندوق های رای، با انتخاب نمایندگانی انقلابی، پاکدست، ضد فساد و اصلح، ضمن تحقق فرامین رهبر فرزانه انقلاب و اجرای بیانیه گام انقلاب، پرچم قدرت و عظمت ایران عزیز را به اهتزاز درآورید تا به یاری خداوند متعال مجلسی قوی و کارآمد داشته باشیم.

عنوان: سردار سرتیپ علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان

حماسه‌ای دیگر در انتظار خلق شدن است

فرمانده انتظامی کردستان هم ضمن دعوت مردم برای حضور حداکثری گفت: با توجه به برگزاری انتخابات در دوم اسفند، انتظار داریم مردم با مشارکت گسترده خود بار دیگر دشمنان را مایوس و حماسه‌ای ماندگار خلق کنند.

سردار علی آزادی اظهار داشت: امنیت پایه اصلی برگزاری انتخابات است که تحقق آن با همکاری نیروهای مسلح، مراجع قضایی، دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و همچنین مشارکت و همراهمی مردم امکانپذیر است که در این استان به نحو احسن این مهم تامین شده است.

وی اضافه کرد: امنیت انتخابات و حفاظت از صندوق‌ها بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده که این امر با مشارکت سایر نهادها بویژه نیروهای مرزبانی و بسیج انجام می‌شود ضمن اینکه هیچ گونه مشکلی در برگزاری انتخابات نداریم و تدابیر لازم برای تامین امنیت اندیشیده شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان تاکید کرد: یک هزار و ۲۳۴ صندوق اخذ رای در این استان برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده که در تمام این شعب نیروهای انتظامی در کنار عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی حضور دارند و امنیت، نظم و آرامش شعب را تامین و برقرار خواهند کرد.

یک هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش بینی شده که ۵۲۹ شعبه آن شهری، ۷۰۵ مورد از این تعداد شعبه روستایی و از مجموع کل شعب اخذ رای، ۶۳۲ شعبه ثابت و ۶۰۲ شعبه هم سیار است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

۹۵ کاندیدا شامل ۸۷ مرد و هشت زن در استان کردستان برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.