علیرضا خوشبخت روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران ساخت ۱۰۰ واحد مسکن روستایی از سال گذشته در روستاهای این شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول این طرح ۲۶ واحد در حال اجرا بوده اضافه کرد:  هشت واحد مسکن مددجویی کمیته امداد در روستاهای این شهرستان ابتدای امسال افتتاح و ۱۸ واحد دیگر در ایام مبارک دهه فجر افتتاح و تحویل متقاضیان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه زیربنای هر یک از این واحدها ۵۰ متر است، افزود: برای ساخت ۲۶ واحد فاز اول این طرح در مجموع ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

خوشبخت با بیان اینکه ساخت واحدها در فاز دوم این طرح بزودی آغاز می‌شود اضافه کرد: برای فاز دوم این طرح ۲۱ نیازمند دیگر توسط کمیته امداد در روستاها شناسایی و زمین برای ساخت این واحدها به همراه مدارک لازم به قرارگاه محرومیت زدایی سپاه شهرستان تحویل داده شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کامیاران گفت: برای هر واحد ۳۵۰ میلیون ریال هزینه می‌شود که ۵۰ میلیون ریال آن توسط سپاه، ۴۰ میلیون ریال آورده مددجو، ۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه، ۳۰ میلیون ریال بنیاد برکت و ۱۸۰ میلیون ریال مساعدت و کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

خوشبخت تاکید کرد: با توجه به افزایش قیمت مصالح هزینه ساخت هر واحد در شرایط کنونی با ۱۵۰ میلیون ریال افزایش به بیش از ۵۰۰ میلیون ریال رسیده است.

خوشبخت با بیان اینکه از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد ۱۰۰خانواده در اولویت ساخت مسکن هستند، اضافه کرد: رفع مشکل مسکن مددجویان به عنوان یکی از اساسی‌ترین نیازها در دستور کار این نهاد است.

سه هزار و ۵۴۸ خانوار تحت پوشش کمیته امداد کامیاران با ۶ هزار و ۵۰ نفر جمعیت قرار دارند که از این تعداد ۵۷ درصد زنان سرپرست خانوار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.