به گزارش خبرنگار مهر، بهمن مرادنیا شامگاه شنبه در جریان بازدید از مرز سیرانبند بانه و بازگشایی معابر مرزی موقت به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال طبق گزارش گمرک ۱۶۲ میلیون دلار صادرات انجام شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می دهد.

وی با تقدیر از تمامی دستگاه ها و نهادهایی که طی چند روز گذشته برای بازگشایی رسمی بازارچه های موقت غیر رسمی در استان تلاش کردند، افزود: استعدادهای فراوانی در منطقه وجود دارد که هم در صادرات و هم در واردات اقلام مورد نیاز کشور می توانند کمک کنند.

استاندار کردستان با درخواست از وزیر صمت برای کمک به توسعه زیرساخت های مرز سیرانبند بانه، ادامه داد: در صورت تامین و ایجاد زیر ساخت ها صادرات از مرز سیرانبند می تواند تا سه برابر افزایش پیدا کند.

مرادنیا یادآور شد: سفر وزیر صنعت به کردستان و مرز سیرانبند فرصتی برای کردستان در جهت توسعه است، کما اینکه در این سفر وعده داد شد که اعتباری به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی بانه برای اتمام فاز اول اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکە با سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت بازارچه های موقت غیر رسمی رسمی عملاً در سه منطقه استان بازگشایی شدند، بیان کرد: واردات ۱۰۰ قلم کالا رسماً با ثبت آماری از امروز امکان پذیراست و این امر خدمتی به مرزنشینان ومردم بزرگوار مناطق مرزی در جهت بهبود شرایط معیشتی است.

وی با اشاره به لزوم کمک به مرزنشیان، عنوان کرد: دولت از تمامی ظرفیت های در اختیار خود در راستای کمک به مردم ساکن در مناطق مرزی استفاده می کند و به همین دلیل انتظار می رود که ادارات و سازمان های دولتی در این استان هم در راستای کمک به مردم ساکن در مرزهای کردستان تلاش جدی داشته باشند.

سفر یک روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان کردستان در راستای بهره برداری از دو طرح تولیدی در سقز و همچنین آغاز فعالیت سه بازارچه موقت مرزی در شهرستان بانه صورت گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.