مدیرکل کمرکات کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۷۳۲ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلار از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ترانزیت خارجی مقصد از گمرک باشماق انجام شده است.

بختیاررحمانی‌پور با بیان اینکه مرز باشماق در بین ۵۷ گمرک کشور، رتبه دوم ترانزیت مقصد را کسب کرده است، افزود: در مجموع میزان ترانزیت خارجی مبدا، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق طی این مدت یک میلیون تُن به ارزش سه میلیارد و ۵۶ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل کمرکات کردستان اضافه کرد: میزان ترانزیت انجام شده در مرز باشماق طی این مدت به نسبت مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۵ درصد کاهش  داشته ولی از نظر ارزش ریالی ۸۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

مرز رسمی باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی کردستان و یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید،  گمرک مرزی باشماق در میان ۱۰۶ گمرک فعال صادراتی کشور در سال ۹۸ از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه ۲۰ و از نظر وزنی رتبه ۲۷ را کسب کرده است.

گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است، گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.