محمد دره‌وزمی روز دوشنبه در جلسه شورای صادرات استان اظهار داشت: سه میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار مبادلات تجاری استان در سال جاری شامل ۲ میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار ترانزیت، ۸۷۱ میلیون دلار صادرات و ۲۸ میلیون دلار واردات است.

وی با بیان اینکه در هشت ماه منتهی به آبان امسال صادرات کشور ۲۷ میلیارد و ۴۱ میلیون دلار بود که استان کردستان سهمی ۱.۶۵ درصدی از آن دارد، اضافه کرد: در این مدت پنج میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار کالا به کشور عراق صادرات انجام شده که سهم گمرکات کردستان هشت درصد بوده است.

دره‌وزمی با بیان اینکه ۹۹ درصد از ۸۷۱ میلیون دلار صادرات کردستان به اقلیم کردستان عراق انجام شده است، افزود: یک درصد صادرات نیز به کشورهای ترکیه، سوریه، هند و افغانستان انجام شده است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید و گمرکات این استان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات  ارائه می کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان بوده و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.