صلاح قریشی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در استان ۶ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال تعهدات پرداخت شده اما در سال گذشته چهار هزار و ۷۲۸ میلیارد ریال بود ضمن اینکه تعداد بیمه شدگان تا پایان آذر امسال ۱۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر است که ۵۳ درصد کل بیمه‌شدگان استان را تشکیل می‌دهد.  

وی اضافه کرد: کارگران ساختمانی با ۱۲ درصد، حرف و مشاغل آزاد با ۱۱ درصد، رانندگان با ۱۰ درصد و قالیبافان با هفت درصد بخش‌های دیگر از کل سهم بیمه‌شدگان را تشکیل می‌دهند.  

قریشی با اشاره به اینکه ۶۳۶ هزار نفر جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی در کردستان هستند،  یادآور شد: ضریب نفوذ تامین اجتماعی در کل استان ۳۹ درصد و در مناطق شهری ۵۶ درصد است.

وی افزود: امسال و تا پایان آذر ۴۳ هزار و ۲۳۸ بازرسی از کارگاه‌های استان صورت گرفت که ۲۱.۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.  

وی تاکید کرد: امسال ۹۲ درصد لیست حق بیمه، ۸۱ درصد برگه پرداخت صادره و ۵۴ درصد ابلاغ احکام مطالباتی به صورت الکترونیکی انجام شده است.  

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: به منظور جذب دانش آموختگان دانشگاهی کارگاه‌هایی که نیروی کار مازاد بر نیاز استخدام کنند ۳۰ درصد یارانه دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.  

وی افزود: تعدادی از کولبران از طریق بیمه صندوق روستاییان و عشایر و تعدادی هم از طریق بیمه باربری تامین اجتماعی از پوشش بیمه‌ای برخوردار هستند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.