محمد آذرپناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این استان با بیان اینکه نرخ بیکاری فارغ‌التحصیل دانشگاهی ۲ برابر سایر اقشار است، طرح‌های کارورزی و یارانه دستمزد را از سیاست‌های دولت برای مهار آن عنوان کرد.

وی با ارزیابی مطلوب از طرح کارورزی افزود: هم اینک ۲۹ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی کشور در این طرح جذب شده است و این طرح توانسته در مهارت‌آموزی و ورود دانش‌آموختگان دانشگاهی به بازار کار موفق عمل کند.

آذرپناه همچنین با اشاره به اجرای طرح یارانه دستمزد بصورت پایلوت در ۸ استان کشور، تصریح کرد: در این طرح تلاش شده تا با رونق تولید و اشتغال گام موثری در راستای کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و سایر اقشاری که دارای مدرک دیپلم به بالا هستند، برداشت.

آذرپناه، طرح یارانه دستمزد را از سیاست‌های جدید کشور برشمرد و گفت: دولت در گام نخست این طرح را در استان‌هایی که با بیشترین نرخ بیکاری مواجه هستند، اجرا می‌کنند و سپس در سایر استان‌ها اجرایی می‌شود.

معاون مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تخصیص بودجه به طرح یارانه دستمزد محدودیتی ندارد، تصریح کرد: هر استانی که بتواند سهمیه اعتباری خود را جذب کند دوباره مشمول اعتبار لازم برای تداوم طرح می‌شود.

آذرپناه خاطر نشان کرد: دولت در طرح یارانه دستمزد نقش سیاستگذار را دارد و بخش خصوصی و تعاونی در اجرای این طرح نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای را برعهده دارند.

به گفته وی طرح یارانه دستمزد در مرحله نخست در استان‎های چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و لرستان و خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس شیوه‌نامه طرح یارانه دستمزد، به کارآفرینانی که از شغل اولی‌های دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد.

افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرما، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرما در به کارگیری نیروی کار شغل اولی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.