به گزارس خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار داشت: هر محصولی که در استان تولید می شود باید در اولویت مصرف قرار گیرد و ذیحساب ها حق پرداخت و تامین مالی برای محصولات مشابه خارج استان ندارند.
وی ادامه داد: حضور تیم اقتصادی در استان بسیار مهم بود و تصمیات مناسبی اتخاذ شد که باید پیگیری طرح های مهم و مصوبات باشیم.
استاندار ایلام اضافه کرد: بخش خصوصی باید مورد توجه دولت باشد و بی توجهی به این بخش عارضه ای برای دولت است، مشکلات باید بلافاصله منعکس شود تا چاره جویی برای رفع آن صورت گیرد.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در این شرایط کنونی باید به تولید کننده کمک و تلاش جدی در راستای رفع موانع انجام گیرد.
وی تنگ نظری و وجود معارضین را یکی از مهمترین موانع توسعه استان برشمرد و گفت: وقتی مراحل قانونی واگذاری طی شد باید پیگیری برای رفع معارضین انجام و فرمانداران و معتمدین برای رفع بیکاری در این بخش بیشتر تلاش کنند.
استاندار ایلام ادامه داد: باید زیرساخت ها مهیا شود تا سرمایه گذار وارد استان شود، برای ایجاد شهرک تخصصی باید پیگیری صورت گیرد تا یک حداقل ۲ شهرک در استان ایجاد شود.
سلیمانی دشتکی بیمه امنیتی برای سرمایه گذاری در مرز را ضروری دانست تا سرمایه گذار با خیال راحت سرمایه خود را در مرز مستقر کند.
وی گفت: منابع بانک ها منابع مردمی است و دولت توان مالی در این شرایط ندارد و پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مشکلی برای بانکها ایجاد کرده است، تسهیلات یارانه ای محدود بوده و اولویت پرداخت باید به طرحهای در آستانه راه اندازی و بالای ۶۰ درصد اختصاص یابد.
استاندار ایلام افزود: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خارج از استان که دارای طرح هستند باید حساب بانکی در داخل استان افتتاح کنند تا گردش مالی بانک های ایلام افزایش یابد.
سلیمانی دشتکی از همه مدیران استان خواست در راستای رفع نواقص و هموار کردن مسیر تولید و توسعه تلاش کنند.
۷۱۷۷/۶۱۱۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.