به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، سجاد رستمی بابیان اینکه اینکه این دو طرح کمک بسیاری به مدیران واحدهای صنعتی، صنفی و معدنی در زمینه پرداخت حقوق، بیمه و خدمات به کارکنان دارد، افزود: مدیران واحدهای صنعتی، صنفی و معدنی استان با بهره مندی از این مزیت علاوه بر بکار گیری نیروی ها متخصص دارای تحصیلات می توانند در بخشی از هزینه های خود صرفه جویی کنند.

رستمی گفت: با اجرای این طرح ها تلاش شده تا بارونق تولیدواشتغال گام موثری جهت کاهش نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و سایر اقشاری که دارای مدرک دیپلم به بالا برداشته شود.

وی گفت: در طرح "یارانه دستمزد" با استخدام نیروی کار شغل اولی(سن کمتر از ۳۵ سال- بدون سابقه بیمه بیشتر از شش ماه در دو سال اخیر) یک سوم حقوق نیروی کار توسط دولت به حساب کارفرما واریز می شود و تا یکسال این رویه ادامه دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: در طرح "کارورزی" هم یک دوره آموزشی ۲۴ ماه است که متقاضی سه ماه دوره آموزشی مقدماتی را در بنگاه اقتصادی می گذراند و ماهیانه و به تناسب مدرک تحصیلی ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان توسط دولت به حسابش واریز می شود.

وی تصریح کرد: در صورت جذب کارورز به همت بنگاه اقتصادی تا ۲۴ ماه کارفرما از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف می شودو هزینه آن را دولت به حساب تامین اجتماعی واریز خواهد کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1300111
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.