شاهرخ محمودی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گزارش‌های دریافتی مردمی حاکی از آن بود که در روستاهای جنگلی حوزه سرشیو برخی افراد سودجو اقدام به قطع درختان جنگلی کرده و آنها را به صورت قاچاق به خارج استان کردستان حمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: با هماهنگی دادستان انقلاب و عمومی شهرستان، نیروهای یگان پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری به محل مورد نظر اعزام و شروع به گشت زنی و کشیک در این منطقه و اطراف آن کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان یادآور شد: بعد از سه روز کشیک شبانه روزی نیروهای یگان پاسگاه حفاظت از منابع طبیعی ساعت یک بامداد امروز تعداد چهار دستگاه وانت سایپا حامل چوب درختان قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

وی تاکید کرد: در بازرسی دقیق از این خودروها بیش از ۱۰ تُن چوب درختان جنگلی از نوع بلوط کشف و ضبط شد و محموله به محوطه اداره منابع طبیعی انتقال داده شد.

محمودی با بیان اینکه تحقیقات برای شناسایی عاملان اصلی قاچاق چوب ادامه دارد، افزود: پرونده خاطیان به عرصه‌های ملی بر اساس نُرم جدید مجازات اسلامی بر اساس مصوبه هیات وزیران به استناد ماده ۲۸ قانون مجازات اسلامی تنظیم و بعد از تکمیل مراحل اداری برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

وی گفت: از عموم مردم فهیم و طبیعت دوست تقاضامندیم در راستای حفاظت و حراست از منابع طبیعی که سرمایه ملی و متعلق به نسل های آینده است هرگونه گزارش قطع درختان جنگلی، زغال گیری از درختان جنگلی و هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی را به واحد حفاظت پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان اطلاع دهند یا با شماره تماس رایگان ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد، شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.