به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین خوش اقبال در هفتمین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت اظهار داشت: نیاز است ادارات و دستگاههای اجرایی با مشارکت و ارائه نقطه نظرات لازم در اجرای درست طرح سراج (سلامت روانی مراقبت‌های اجتماعی) با علوم پزشکی استان کردستان همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه در این جلسات تصمیم‌گیری برای آسیب‌های اجتماعی سراسر استان انجام می‌گیرد، گفت: نیاز است اعضای جلسه مطالعاتی در خصوص دستور کار جلسه قبل از ورود به جلسه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خواستار جدی گرفتن آسیب‌های اجتماعی توسط دستگاههای اجرایی شد و ادامه داد: باید از خانواده، مدرسه، دانشگاه، ادارات و جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنیم و نیاز است از نظرات کارشناسان در این جلسات استفاده شود.

خوش اقبال اضافه کرد: ارائه راهکار و تدابیر لازم در راستای رفع مشکلات نیاز است و باید با برطرف کردن مشکلات زمینه توسعه استان را فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: گرچه استان کردستان به نسبت بسیاری از استان‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی در وضعیت بهتری قرار دارد اما با توجه به  سابقه فرهنگی که سنندج دارد احساس نگرانی در زمینه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد و براین اساس نیاز است هشدارهای لازم برای برنامه ریزی و  مدیریت در کنترل و کاهش ارائه شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به دستور کار راه‌اندازی مرکز تخصصی سرطان سینه که توسط جهاد دانشگاهی مطرح شد، بیان کرد: در صورتیکه این مرکز در مسیری قرار گیرد که تکمیل‌کننده خدمات علوم پزشکی باشد موثر است اما اگر به موازی‌کاری بپردازد، نمی‌تواند موفق باشد.

خوش اقبال خاطرنشان کرد: روحانیون نیز نقش اثرگذاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ سازی دارند و باید از ظرفیت این افراد بهره برد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1332320
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.