حجت‌الله نریمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه استان کردستان در اعزام کاروان‌های راهیان نور در سال تحصیلی جاری، ۲۵ هزار دانش‌آموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس جنوب و شمالغرب کشور است.

وی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون، ۹ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور واقع در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان اعزام شده و از یادمان‌های دفاع مقدس این مناطق بازدید کرده‌اند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان افزود: اولویت امسال استان در اعزام کاروان‌های راهیان نور آشنایی دانش‌آموزان با یادمان‌های دفاع مقدس درون استانی است، بر همین اساس از مجموع سهمیه استان فقط سه هزار نفر به مناطق عمیلیاتی جنوب اعزام خواهند شد.
وی یادآور شد: پس از پایان امتحانات و در صورت مساعد بودن وضعیت جوی مراحل بعدی اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس انجام خواهد شد ضمن اینکه مرحله اعزام دانش آموزن به مناطق عملیاتی جنوب کشور از اواخر اسفند آغاز می‌شود.

نریمانی تقویت مبانی اعتقادی و اخلاقی، ارتقای سطح بینش سیاسی و اجتماعی و الگوگیری دانش آموزان از شهدا و ایثارگران از مهمترین اهداف این اردوها اعلام کرد.

در سال تحصیلی جاری (۹۹ - ۹۸) ۳۰۰ هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی و ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس  مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.