سرهنگ پاسدار نوروز اکبری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دانش آموزان به همراه ۳۰ تن از عوامل اجرایی به مناطق عملیاتی استان کرمانشاه اعزام شدند تا از نزدیک با رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
وی بیان کرد: دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی غرب کشور به مدت ۲ روز از یادمان های کرمانشاه، قصرشیرین، گیلانغرب، مطلع الفجر، مرصاد، شهید بهشتی و پادگان ابوذر بازدید خواهند کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سرپل ذهاب، از مهم ترین هدف اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی را پاسداشت ارزش های دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا، اخلاص، روحیه جهادی و انتقال این ارزش ها به نسل جدید عنوان کرد.

اکبری گفت: اعزام کاروان راهیان نور و اهمیت آن به‌ ویژه برای جوانان جزو الزامات فرهنگی است از این رو دانش آموزان را با فرهنگ دفاع مقدس و شهدا بیشتر آشنا می‌ کند.

سرپل ذهاب در مقاطع مختلف تحصیلی ۱۵ هزار دانش آموز دارد که در ۷۰۹ کلاس درس و در قالب ۱۹۳ آموزشگاه شهری و روستایی مشغول تحصیلند.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار تن جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، در هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.