معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این بازه زمانی دانش آموزان دختر مدارس متوسطه دوره دوم و پایه‌های دهم و یازدهم از مناطق و نواحی چهارده گانه استان با ۴۰ دستگاه اتوبوس برای بازدید یادمان ها و مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.

جعفر گنج خانلو اضافه کرد: حضور دانش آموزان دختر طی سال جاری بسیار چشمگیر بود و  این استقبال پرشور حاصل تلاش تمامی عوامل اجرایی در طول مسیر کاروان‌های راهیان نور و همراهی آنان در طی مسیر و اعزام ۲ روزه بوده است.

این مسؤول ادامه داد: دانش آموزان طی ۲ روز از مناطق عملیاتی تنگه مرصاد، مزار شهدای گمنام طاق بستان، موزه دفاع مقدس کرمانشاه، بناهای تاریخی طاق بستان بازدید کردند.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه‌های تاثیرگذار اردوهای راهیان نور دانش آموزی حضور در منطقه عملیاتی با رویکرد پیش بینی شده آشنایی با دوران دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای این دوران و مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های آنان بوده است.

گنج خانلو افزود: طبق برنامه ریزی انجام گرفته این اردوی معنوی در مرحله دوم برای دانش آموزان پسر نیز به تعداد بیش از ۲ هزار نفر در نظر گرفته شده که اعزام آنان از پنجم بهمن آغاز می شود و تا سوم اسفند به طول می انجامد.

به گفته این مسؤول، دانش آموزان پسر زنجانی نیز در قالب ۴۰ دستگاه اتوبوس و طی پنج مرحله و به مدت چهار روز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش آموزی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و سپاه انصار المهدی (عج) استان انجام می گیرد که این همکاری حاصل هدف مشترک ۲  ارگان یعنی آشنایی دانش آموزان با دلاور مردی ها و ایثارگری های نسل طلایی انقلاب است.

 هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار دانش آموز زنجانی در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه شامل ۹ هزار و ۱۸۴ کلاس درس اعم از دولتی و غیر دولتی در استان زنجان تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.