به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید کمال حسینی در جلسه  کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری استان با حضور مدیران عامل بانکهای عضو کمیسیون هماهنگی بانکها استان در محل سالن اجتماعات سرپرستی بانک رفاه کارگران استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: در بحث سرمایه گذاری در استان کردستان اگر  فقط بر منابع مالی شخص سرمایه گذار اکتفا کنیم مسلما این میزان سرمایه پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاران نخواهد بود.

وی افزود: در این خصوص بایستی کمکها و تسهیلات مالی مورد نیازبرای ادامه کاراز طریق سیستم بانکی استان در اختیار آنها قرار گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضراز لحاظ سرانه در آمدی در استان نیز متاسفانه وضعیت مناسبی نداریم و درآمد ما نصف متوسط درآمد کشوری است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان ادامه داد: باید با همه توان برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در استان تلاش خود را مضاعف کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنانش ضمن تقدیر از همراهی بانکهای عامل استان در تخصیص تسهیلات به طرحهای اشتغالزای کردستان، در ادامه تصریح کرد: یقینا با حمایت شبکه بانکی از طرحهای تولیدی نتایج مناسبی در مسیر تحقق اهداف توسعه پایداراستان محقق می شود.

حسینی تاکید کرد: خوشبختانه بسیاری از مدیران بانکهای عامل با درک حساسیت و لزوم سرمایه گذاری در استان در چند سال اخیر حمایت های مناسبی را از طرحهای تولیدی به عمل آورده اند که باید در آینده نیز شاهد حمایت بیشتر بانکها از تولید کنندگان استان باشیم.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان اظهار کرد: همه باید برای جبران عقب ماندگی های اقتصادی استان و نیز کاهش آمار بیکاری گامهای اساسی را برداریم که در این راستا بانکها وظیفه سنگینی را بر عهده دارند.

وی در ادامه گفت: علاوه بر تامین نقدینگی و سرمایه درگردش واحدهای فعال می بایست راهکاری برای توسعه و افزایش  واحدهای صنعتی در قالب حمایت از طرحهای جدیدی سرمایه گذاری باشند .

حسینی اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در استان از اولویت های اساسی اقتصادی دولت تدبیر و امید است و قطعا کمک و همراهی بانکها از طرحهای تولیدی استان شرایط را برای افزایش سرانه اشتغال استان فراهم خواهد کرد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان اذعان داشت: بانکهای عامل استان در قالب اهداف تشکیل این کارگروه باید تلاش کنند تا علاوه بر اعتبارات و ظرفیت های مالی استان زمینه را برای جذب اعتبارات کشوری برای اجرای طرحهای مهم و تاثیر گذار در کردستان مهیا کنند.

وی در پایان بیان کرد: بانکها برای کمک به واحدهای متقاضی ضروریست از محل اعتبارات وظرفیت  قانون بودجه در قالب تبصره۱۸ و صندوق توسعه ملی تسهیلات مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین کنند و نسبت به پذیرش طرحهای ارائه شده متقاضیان اقدامات لازم و پیگیری از طریق بانک عامل در مرکز  را به عمل آورند.

در این جلسه تعدادی از سرمایه گذاران گزارشی از وضعیت طرحهای خود ارائه و خواسته های خود را از سیستم بانکی استان مطرح کردند.‌

 در خاتمه جلسه نیز مدیران بانکهای عامل استان نیز ضمن پذیرش اولیه طرحهای ارایه شده پیشنهادات و نظرات خود را در رابطه با نحوه ارائه کمک مالی و پرداخت تسهیلات مورد نیاز به این طرحها ارائه کردند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1317043
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.