به گزارش ایرنا، محمد خالدی روز یکشنبه در جریان بازدید از پژوهشکده گیاهان دارویی در پارک علم و فناوری استان البرز، افزود: برای ایجاد اشتغال پایدار 10 محور در اولویت‌ها مشخص شده است که یکی از آنها توسعه گیاهان دارویی است.
وی به ظرفیت بالای کشور در زمینه گیاهان دارویی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ توسعه کشت گیاهان دارویی هم در ایجاد شغل و هم در افزایش درآمد موثر خواهد بود.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: البته فعالیت در زمینه این اولویت زمانی موثر خواهد بود که فضا برای سرمایه‌گذاری، تولید، فرآوری و صادرات مهیا باشد.
خالدی ضمن تمجید از فعالیت‌های پژوهشکده گیاهان دارویی پارک علم و فناوری البرز، خاطرنشان کرد: این مجموعه می‌تواند در زمینه ارتباط با صنعت و تجاری سازی موثر عمل کند.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی برای توسعه گیاهان دارویی چه در زمینه پرداخت تسهیلات و چه در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هر کمکی لازم باشد ارائه خواهد کرد، گفت: به مزیت کشور در گیاهان دارویی به تازگی جدی‌تر پرداخته شده و امیدواریم با ارتباط بیشتر شاهد توسعه روزافزون این بخش باشیم.
سالانه 599 تن گیاه دارویی شامل 38 گونه مختلف در سطح استان البرز کشت می شود.
عمده گیاهان دارویی در استان البرز 38 گونه است که گونه های مهم آن شامل آلوئه ورا، آویشن، اسطو خودوس، بادرنجبویه، به لیمو، رازیانه، رزماری، سنبل الطیب، کاسنی، کدو تخمه کاغذی، گشنیز، گل گاوزبان، مرزه، مریم گلی، نعناع فلفلی، استویا و ترخون است.
کل سطح زیر کشت گیاهان دارویی استان 157 هکتار است که از این مقدار 24.7 در کرج - 81.1 در ساوجبلاغ، 25.9 در نظر آباد و 25.1 از اراضی شهرستان طالقان را شامل می شود.
باتوجه به تنوع گیاهان دارویی در استان و وجود گونه های مختلف، ایجاد کارخانه های فرآوری این محصول می تواند در اقتصاد استان نقش مهم و بسزایی داشته باشد.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.