علی اصغر عباسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تفاهم‌نامه‌ها شامل چهارجانبه همکاری معاونت امور تعاون، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و سازمان بهزیستی و سه جانبه معاونت تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه چهار جانبه همکاری در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی و توان‌یابان است، اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در قالب تشکل‌های تعاونی‌ها برای بهره‌مندی این افراد از حمایت‌های اعتباری، مشوق‌ها و امکانات موجود به منظور اشتغال آنان اجرا می‌شود.

عباسی یادآور شد: این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از تمام ظرفیت‌های طرف‌های تفاهم‌نامه جهت شناسایی، آموزش، توانمندسازی و سازماندهی زنان سرپرست خانوار و توان یابان تحت پوشش بهزیستی تدوین شده و در دست اجرا است.

وی تاکید کرد: افراد واجد شرایط و دارای مدارک دانشگاهی و مهارتی، توسط اداره کل بهزیستی شناسایی و در قالب گروه‌های ۲۰ تا ۵۰ نفره به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت آموزش نحوه فعالیت و مدیریت تعاونی‌ها معرفی می‌شوند و بعد از سازماندهی افراد علاقمند در قالب تشکل‌های تعاونی جهت استفاده از تسهیلات بانک توسعه تعاون و بهره‌مندی از ضمانت صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون معرفی می‌شوند.

عباسی در خصوص تفاهم‌نامه سه جانبه گفت: این تفاهم‌نامه میان معاونت تعاون، صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون و آموزش و پرورش منعقد شده است.

وی افزود: حمایت از ایده‌های کارآفرینی دانش آموزان،  ترویج فرهنگ تعاون و کار جمعی، آشنایی دانش آموزان با نحوه مدیریت تعاونی‌ها و تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان و آموزشگاهی را از مهمترین اهداف این تفاهم‌نامه است.

معاون تعاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: مرکز آموزشی تعاون در اداره کل آموزش و پرورش با هدف افزایش تعاملات و تعیین مکانی جهت ارائه مشاوره کارآفرینی به دانش آموزان ایجاد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.