به گزارش ایرنا، در این میزگرد که با حضور منصوره خورسندی کارشناس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد، زهرا کمالی راد کارشناس اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سحر میرزایی مدیرعامل شرکت چرم سازی آراد زاگرس و مهری حسنی گودرزی مدیر عامل شرکت تعاونی بانوان نسیم برگزار شد ضمن پرداختن به مراحل و اقدامات مرتبط با کارآفرینی زنان به بررسی موانع و مشکلات این عرصه پرداخته شد.

با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در سال های اخیر گرایش بیشتری به تحصیلات دانشگاهی داشته اند اما نرخ بیکاری در آنها همچنان بالا است و بنا بر نظر کارشناسان و کارآفرینان موفق که در این میزگرد حضور داشتند اگر بانوان تحصیل کرده توقع خود را در ضرورت جذب به اشتغال دولتی بکاهند می توان به فراهم کردن زمینه های لازم برای جذب آنها در شرکت ها و کارگاه هایی که توسط بانوان کارآفرین راه اندازی و اداره می شود امیدوار تر شد.

بنا بر نظر بانوان کارآفرین شرکت کننده در این میزگرد، کارآفرینی فرایندی سخت و تا حدودی دشوار است که باید از انگیزه بالایی برخوردار بود تا بتوان این مشکلات سر راه را تعدیل کرد که همین موانع و مشکلات برای بانوان سخت تر هم است و بانوان بیشتر درگیر پیچ و خم های اداری مسیر کارآفرینی قرار دارند.

طی سال های اخیر دولت در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری بسته های مختلفی اعم از بسته اشتغال فراگیر، روستایی و مشاغل خانگی را به اجرا گذاشته است که در بخش مشاغل خانگی بخصوص در عرصه تولید البسه وپوشاک زنان توانسته اند موفق به اخد تسهیلاتی شوند و کارگاه های تولیدی در این زمینه راه اندازی کنند.

مشکلاتی در خصوص تعدد ضامن های مورد نیاز ، طولانی شدن زمان تقاضای وام تا رسیدن وام و گران شدن تجهیزات مورد نیاز در این فاصله ،  از جمله بیشمار موانع و مشکلاتی است که سر راه کارآفرینان و بخصوص بانوان کارآفرین وجود دارد.

علاوه بر محدودیت های مختلفی که پیش روی یک کارآفرین یا ایجاد کنندگان و توسعه دهندگان بنگاه های اقتصادی قرار دارد، زنان کارآفرین  باید بر محدودیت های دیگری نیز که گهگاه غیر قابل حل هستند، فائق آیند.

مشروح این میزگرد بزودی روی سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان لرستان منتشر می شود.

۱۹۲۰/۷۲۷۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.