رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان آبیک گفت: طی دهه فجر کلید هشت مسکن به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد تحویل داده می‌شود.

دوست‌ علی حیدری در حاشیه افتتاح طرح پرورش گاو شیری روستای خرم‌پشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: در سال 97 برای حدود 350 نفر اشتغال‌زایی شده که شامل دامداری، کشاورزی، خدماتی و صنعتی است که از این تعداد حدود 50 نفر از طریق کاریابی مشغول به کار شده‌اند.

وی افزود: 300 نفر دیگری که اشتغال برای آنان ایجاد شده از مددجویان کمیته امداد و نیازمندانی بودکه در روستا بیکار بوده‌اند و بیمه و درامدی نداشته‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک ادامه داد: به 300 نفر مذکور از 200 میلیون  ریال تا 450 میلیون ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

معرفی 80 زن سرپرست خانوار برای اشتغال در شهرک صنعتی کاسپین

حیدری با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر بکارگیری 80 نفر از زنان سرپرست خانوار در شهرک صنعتی کاسپین یک و تامین وسیله ایاب و ذهاب با همکاری فرمانداری و اداره حمل و نقل شهرستان آبیک اضافه کرد:  در حال حاضر افزاد در مرحله گزیش قرار دارند که 100 درصد بیمه این افراد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود و واحدهای صنعتی و تولیدی فقط نسبت به پرداخت حقوق خالص اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به افتتاح هشت مسکن مددجویی شهری در آبیک در دهه فجر خاطرنشان کرد: این تعداد مسکن با پرداخت 250 میلیون ریال وام بلاعوض، 150 میلیون ریال وام و 200 میلیون ریال آورده مددجویان خریداری شده است.

این مسؤول با اشاره به ثبت‌نام 200 نفر در سامانه کارا تصریح کرد: روند پرونده  این مددجویان در مرحله گردش بانک‌ها قرار دارد که برای طرح‌های دامداری 450 میلیون ریال و کشاورزی و خدماتی 350 میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت می‌شود.

اهدای 13 مورد جهیزیه در دهه فجر

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان آبیک به اهدای 13 مرود جهیزیه به مددجویان و به صورت موردی در دهه فجر اشاره کرد و افزود: از این تعداد، پنج مورد مربوط به مناطق محروم بخش مرکزی شهرستان آبیک به ارزش ریالی هر نفر 60 میلیون ریال و هشت مورد مربوط به مناطق برخوردار به ارزش ریالی 50 میلیون ریال به بخش بشاریات و شهر آبیک است.

حیدری با اشاره به اجرای دو کارگاه قالی‌بافی حضور 20 مددجو در کمیته امداد مطرح کرد: با افتتاح دو گاوداری در روستای خرم‌پشته علاوه بر اشتغال‌زایی برای دو نفر به صورت مستقیم در هر گاوداری، به طور غیر مستقیم هم در هر گاوداری برای 6 نفر اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.