جاسم محمدی فارسانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 393 طرح از این تعداد مربوط به اشتغال مددجویان با هزینه 80 میلیارد ریال و 114 طرح عمرانی ساخت مسکن در مناطق شهری و روستایی است.
وی افزود: طرح های اشتغال زا از محل منابع بانکی تبصره 16 بصورت قرض الحسنه و در زمینه دامپروری، صنایع دستی، کشاورزی، خدمات فنی و حمل و نقل هستند.
محمدی فارسانی اضافه کرد: همچنین در ایام الله دهه فجر 114 خانوار صاحب مسکن می شوند که از این تعداد 65 مسکن شهری و 49 مسکن در مناطق روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی ،مشارکت مددجو و کمیته امداد است.
وی همچنین گفت: اهدای 6 میلیارد ریال کمک به مناطق محروم با ضریب 9 توسط کمیته امداد جهت تامین لوازم ضروری منزل،سرکشی از ایتام و بیماران زمین گیر مناطق محروم، اهدای 500 کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان به مبلغ 20 میلیارد ریال ،همایش بزرگ بانوان فاطمی و تجلیل از زنان موفق ، ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان توسط وکلای نیکوکار،توزیع بسته های حمایتی از جمله برنامه اجرایی حمایتی در طول دهه فجر است.
مدیر کل کمیته امداد با اشاره به برنامه های فرهنگی این نهاد در ایام دهه فجر گفت: اجرای 500 برنامه فرهنگی طرح فلاح بمناسبت ایام فاطمیه و دهه فجر با رویکرد تشریح دستاوردهای انقلاب در خانه مددجویان متقاضی با حضور کارشناسان و روحانیون این طرح برگزار می شود.
وی گفت: اعزام مددجویان به سفر زیارتی، برگزاری محفل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، نشست بصیرتی و بیان دستاوردهای انقلاب ویژه خانواده های امداد از دیگر برنامه های این نهاد برای خانواده های تحت حمایت است.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.