حمیدرضا داداشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۸۳۹ مرد و ۶۲۵ متقاضی زن در سامانه‌های کاریابی‌های ری ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۰۸ مرد و ۱۰۲ زن با درخواست واحدهای تولیدی صاحب شغل شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۸۴۱ فرصت شغلی شامل ۴۵۶ فرصت برای مردان و ۳۸۵ فرصت شغلی برای زنان جویای کار در سامانه کاریابی های ری ثبت شد.

داداشی با اشاره به اینکه از ۸۴۱ فرصت شغلی ایجاد شده فقط  ۳۱۰ متقاضی از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان ری صاحب شغل شدند، افزود: پراکندگی و دوری شهرک‌ها و لکه های صنعتی از محل زندگی افراد، نداشتن مهارت لازم در میان دانش آموختگان دانشگاهی و همچنین انجام ندادن بسیاری از شغل های یدی و سنگین توسط ایرانیان از مهمترین دلایل آمار پایین در این حوزه است.

وی نداشتن مهارت در بین جویندگان کار را یکی از معضل های حوزه اشتغال در این شهرستان نام برد و گفت: متاسفانه بیشتر جویندگان کار که در کاریابی ها ثبت نام می کنند به رغم داشتن مدرک دانشگاهی از مهارت‌های لازم برای انجام کار مورد نظر کارفرما برخوردار نیستند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری اظهار کرد: اجرای طرح کارورزی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار و برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در رشته های جدید می‌تواند تا حدودی معضل نبود مهارت در بین جویندگان کار را حل کند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاههای تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) در حدود ۷۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در جنوب تهران واقع شده است.

۳۲۱۸//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.