حسین علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک هزار و 631 پرونده دریافت بیمه بیکاری طی نیمه نخست سال جاری در این شهرستان تشکیل شد که با دریافت مقرری یک هزار و 178 بیکار موافقت شد.
وی تصریح کرد: امسال 147 بیکار به مراکز فنی و حرفی معرفی شدند که از این میزان 71 نفر پس از مهارت آموزی صاحب شغل و همچنین 60 بیکار نیز از طریق کاریابی های تحت پوشش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری شاغل شدند.
علیزاده افزود: فرد بیکار طی 30 روز از تاریخ بیکاری شرایط خود را به واحدهای کار و امور اجتماعی اعلام و آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن را بیان کند و افرادی که بین 6 ماه تا 24 ماه سابقه پرداخت بیمه داشته باشند در صورت مجرد بودن 6 ماه و متاهل بودن تا 24 ماه مقرری بیکاری دریافت می کنند.
وی یادآور شد: مقرری بگیران بیمه بیکاری موظف هستند در کلاس های فنی و حرفه ای اداره کار شرکت و همچنین در تاریخ های مقرر جهت حضور و غیاب حداقل هفته ای یکبار به اداره کار معرفی شوند.
شهرستان ری با برخورداری از 56 اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و 10 هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاه های تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.