رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز یکشنبه در آیین افتتاح این فضاهای آموزشی در مدرسه با نیاز ویژه شفا در قروه گفت: این فضاهای آموزشی با هدف شاداب سازی و توانمندسازی ۱۰۵ نوآموز و دانش آموز با نیاز ویژه دوره پیش دبستانی و ابتدایی و با تخصیص بیش از ۷۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

خلیل رنجبر افزود: این فضاهای آموزشی شامل استخر شن، آبنما، شهربازی، اتاق گفتار درمانی و کار درمانی است و در فضایی به مساحت ۸۰ مترمربع توسط خیرین محلی ساخته و تحویل آموزش و پرورش استثنایی شده است.

وی اضافه کرد: در اتاق‌های گفتار درمانی، کار درمانگران با استفاده از دانش و مهارت‌های خود در زمینه‌های روانی - اجتماعی، حسی، حرکتی و استفاده از وسایل کمکی و اصلاح محیط، توانمندی‌ها و مشکلات دانش‌آموزان را شناسایی کرده و با همکاری و حمایت کارکنان آموزشی و والدین، مداخله‌های مناسبی را با هدف رشد مهارت‌های تحصیلی و توانایی حل مشکل و مهارت‌های اجتماعی او فراهم می‌کنند

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه در شن بازی کودک علاوه بر اینکه به لحاظ روانی تخلیه شده، رضایت درونی نیز کسب می‌کند، اظهار داشت: دانش آموزان با نیازهای ویژه نیازمند فضاهایی برای بازی و یادگیری هستند که در عین قابل کنترل بوده، محدود کننده نباشد و در جهت آموزش و یادگیری، آنان را به فعالیت بیشتر ترغیب کند.

وی یادآور شد: وجود فضاهای آموزشی در پرورش خلاقیت، ابتکار این دانش‌آموزان بسیار موثر بوده و دانش‌آموز به لحاظ آموزشی مفاهیم وزن و ظرفیت را آموخته و با خاصیت چسبندگی، شکل پذیری، تقسیم پذیری و برگشت پذیری آشنا می‌شود و به درک مفاهیم هندسی و فضایی می‌رسد.

در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.