مدیر آموزش و پرورش بوکان روز پنجشنبه در حاشیه برگزای این جشنواره و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره در 2 مرحله شامل «آموزشگاهی» با حضور 20 هزار دانش آموز و «شهرستانی» با حضور 570 نفر برگزار می شود.
سلیمان مام عزیزی افزود: در مرحله دوم نیز از میان 570 دانش آموز راه یافته به مرحله شهرستان نفرات برتر انتخاب می شوند و به مرحله استانی راه پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه شیوه نوشتاری دانش آموزان در این جشنواره بدیع (دانشی که به بیان زیبایی های صنایع شعری می پردازد) است، اضافه کرد: در این جشنواره تصویری به دانش آموز ارایه می شود و وی در قالب نوشتاری در خصوص این تصویر مطالبی را که در ذهنش وجود دارد را می نویسد.
«مام عزیزی» از این جشنواره به عنوان فعالیتی برای پرورش خلاقیت نوشتاری دانش آموزان یاد کرد و افزود: خلاقیت نوشتاری به نوعی تمرین نویسندگی است که در آن افراد با توانایی خاص شناسایی می شوند.
مدیر آموزش و پرورش بوکان هدف از برگزاری این جشنوراه را شناسایی استعدادهای دانش آموزان در امر نوشتاری و هدایت آنان به مراحل بالاتر عنوان کرد و افزود: سال گذشته نیز آثار افراد برگزیده در قالب یک کتاب چاپ و منتشر شد.
وی اظهار داشت: مسابقات جشنواره خلاقیت نوشتاری آذربایجان غربی نیز در شهرستان بوکان داوری و آثار برتر معرفی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، در بوکان 43 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 23 هزار نفر در مقطع ابتدایی قرار دارند.
7510/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.