فرشته فهمیده روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان، والدین و ایجاد انگیزه برای مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی در بین دانش آموزان اجرایی شد.

 در سال تحصیلی گذشته  ۳۰ هزاردانش آموز البرزی درسومین جشنواره کتابخوانی دانایی توانایی به رقابت پرداختند.

وی بیان داشت: امسال نیز پیش بینی می شود بیش از ۴۰ هزار دانش آموز البرزی درچهارمین جشنواره ملی دانایی توانایی در مرحله مدرسه ای شرکت کند.

فهمیده تصریح کرد: مدیران مدارس مسئولیت ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در این دوره از جشنواره ملی کتابخوانی دانایی و توانایی را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: این جشنواره در چهار مرحله ‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزارمی‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال گذشته ثبت نام دانش آموزان برای شرکت در این جشنواره به صورت سامانه ای انجام شد، یادآورشد: در چهارمین جشنواره ملی کتاب و کتابخوانی این روند حذف شده است و فقط ثبت نام دانش آموزان در فرآیند پورتال اداری طبق جدول تنظیم شده برای این جشنواره توسط معاونین پرورشی مدارس صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: کتاب های این جشنواره از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه تامین می شود.

فهمیده گفت: سال گذشته ۱۰ هزار جلد کتاب برای دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه در بین مدارس متقاضی شرکت دراین جشنواره خریداری و توزیع شد.

وی عنوان کرد: مسابقه جشنواره ملی کتابخوانی دانایی و توانایی بهمن ماه ۹۸ به صورت همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

 در سومین جشنواره ملی کتاب و کتابخوانی ۱۰ نفر از دانش آموزان این استان در مرحله کشوری برگزیده شدند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.