کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تایید این موضوع روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تابستان امسال از زمان آغاز ثبت نام مدارس تاکنون هزار و ۱۸۷ مورد شکایت پیرامون عملکرد مدیران مدارس این استان هنگام ثبت نام دانش آموزان از سوی والدین مطرح شده است.

مجتبی افشار افزود: ۵۹۶ مورد از شکایتهای والدین دانش آموزان نسبت به اخذ وجه نقد از سوی مدارس است که به صورت غیرحضوری و بقیه آن به شکل حضوری در اداه کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ثبت شده اند.  

وی ادامه داد: اخذ وجه غیرمجاز به تعداد ۶۸۵ مورد بیشترین شمار شکایت و پس از آن ثبت نام خارج از محدوده به تعداد ۱۸۰ مورد دومین موضوع پرشمار شکایت والدین والدین دانش آموزان در خراسان رضوی است.  

کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در این مدت دو هزار و ۷۰۰ مورد بازدید نظارتی نیز از روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان انجام شده است.  

وی افزود: بر این اساس ۶۶۲ مورد تذکر شفاهی و ۶۲۸ مورد آگاهی بخشی به مدیران مدارس در خراسان رضوی ابلاغ و همه آنها ثبت شده است.  

افشار گفت: همچنین در چارچوب بازدیدهای نظارتی از روند ثبت نام دانش آموزان در مدارس خراسان رضوی ۲۹ مورد تعهد کتبی از مدیران متخلف برای تکرار نکردن موضوع تخلف اخذ شد. بر این اساس ۹ مورد تذکر کتبی نیز برای مدیران متخلف مدارس صادر شده است.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز دارد که شامل ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور است.

۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.