مجتبی افشار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تاکنون ثبت نام قطعی برای یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۴۹۲ دانش آموز در مدارس خراسان رضوی انجام شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در مقطع ابتدایی با افزایش یک درصدی نسبت به پارسال همراه است و تا کنون ۷۴۰ هزار و ۶۶۳ دانش آموز در این مقطع ثبت نام کرده اند.

کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مقطع متوسطه اول نیز ۹۸.۲۰  درصد دانش آموزان معادل ۲۸۷ هزار و ۴۵۶ نفر و در مقطع متوسطه دوم ۹۰.۷۳ درصد معادل ۱۹۰ هزار و ۳۹۳ دانش آموز ثبت نام کرده اند.

افشار افزود: درمقطع متوسطه دوم بیشترین میزان ثبت نام دانش آموزان در رشته های نظری با  ۱۱۷ هزار و ۱۷۷ نفر ثبت شده است.

سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌ آموزان که به اختصار "سناد" نامیده می شود وظیفه جمع آوری اطلاعات دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش و ثبت نام آنها را در مدارس کل کشور بر عهده دارد.

سناد با آدرس اینترنتی  http://snd.medu.ir از تابستان ۱۳۹۰ با زیر پوشش قراردادن ثبت نام دانش آموزان سراسر کشور در مقاطع گوناگون تحصیلی از پیش دبستان تا متوسطه، فنی حرفه ای و کاردانش به صورت متمرکز فعال شده است.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی دارای یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.  

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.