معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان در حاشیه این آیین نمادین اظهار داشت: در آستانه فرا رسیدن ۱۲ آذر روز جهانی معلولان در سراسر کشور یک هزار و ۵۷ واحد مسکونی ویژه معلولان با حضور قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور از طریق ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

فرهاد عزیزی افزود: سهم استان کردستان از این تعداد واحد مسکونی مددجویی، ۱۸ واحد برای خانواده‌های دارای یک و ۲ عضو معلول است که در شهرهای سقز، بیجار، دهگلان، دیواندره و سروآباد احداث شده است.

وی اضافه کرد: برای احداث این واحدها، ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از طریق بهزیستی، بنیاد مسکن، خیرین مسکن ساز و بنیاد مستضعفان و همچنین چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون یال تسهیلات بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان یادآور شد: یکی از برنامه های اولویت دار این نهاد، خانه دار کردن خانواده‌های دارای چند معلول است ضمن اینکه سال گذشته نیز واحدهای مسکونی دارای مشکل شهری و روستایی این خانواده ها نیز مناسب سازی شد.

۱۳۰ هزار و ۹۰۱ نفر از جمعیت یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.