به گزارش ایرنا، سعیده نیک سیرت روز دوشنبه دربازدید فرماندار گناوه به مناسبت روز جهانی معلولان از این مرکز افزود: باتوجه به اینکه سهمی از اعتبارات مراکز توانبخشی به منظور فعالیت و خدمات دهی بیشتر به فرزندان معلول توسط خانواده ها تامین می شود، به دلیل باورهای ناصحیح خانواده در این شهرستان نسبت به عملکرد مراکز توانبخشی در این زمینه بخوبی مشارکت نمی کنند.
وی اضافه کرد: در جنوب کشور خانواده ها به دلیل بی اعتمادی به نتیجه بخش بودن آموزش های مراکز توانبخشی در پیشرفت فرزندان معلولشان و مشکلات مالی از این مهم استقبال چندانی ندارند.
نیک سیرت اظهار داشت: هزینه های این مرکز از محل اعتباراتی که سازمان بهزیستی با توجه به درجه مرکز و تعداد معلولانی که آموزش می بینند، تامین می شود.
وی بیان کرد: این مرکز ویژه معلولان ذهنی آی کیو زیر 50 تا 60 است که بیشتر فرزندان 2 تا 14 سال پذیرش می شوند.
وی با بیان اینکه محدودیت زمانی برای حضور معلولان در مراکز توانبخشی وجود ندارد افزود: در مدارس استثنایی فرزندان در هر پایه مجاز به 2سال توقف هستند که در این مراکز محدودیتی ندارند و تا 15 سالگی می توانند آموزش ببینند.
نیک سیرت اظهار داشت: فرزندان معلول این مرکز در سن 6 سالگی همراه سایر فرزندان سالم در آزمون سنجش شرکت می کنند و باتوجه به نتیجه آزمون در مورد آنها تصمیم گیری می شود.
وی بیان کرد: این فرزندان از سن 9 سالگی به بعد به دلایل مختلفی از جمله بی علاقگی خانواده ها یا خروج از مدارس استثنایی در این مرکز آموزش می بینند.
مسئول مرکز توانبخشی کوشا گناوه گفت: در این مرکز سه کلاس 2 تا 6 سال، 6 تا 9 سال و 9 تا 15 سال تشکیل می شود که نحوه آموزش بر حسب میزان آی کیو فرزندان تعیین می شود.
وی افزود: باتوجه به اعتباراتی که از سازمان دریافت می شود، این مرکز در تابستان نیز به فرزندان معلول آموزش ارائه می دهد.
مرکز توانبخشی کوشا در سال 1387 در شهرستان گناوه تاسیس شد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.