ماموستا اقبال بهمنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز انسجام و وحدت بین مسلمانان ضرورتی انکار ناپذیر بوده و حرکت در مسیر تفرقه، کمک به عملی شدن توطئه‌های دشمنان است.

وی با بیان اینکه همه باید طبق دستور قرآن برای تشکیل امت واحده تلاش کنیم، افزود: یک‌دست بودن امت در جامعه اسلامی، باعث توسعه دین و دنیا و مقاومت در برابر دشمنان می‌شود.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج یادآور شد: یکی از اصولی که در قرآن بر آن تاکیده شده، وحدت بین مسلمانان است، پس تا زمانی که نتوانیم تشکیل امت واحده دهیم، به پیروزی دست نخواهیم یافت.

ماموستا بهمنی با بیان اینکه امروز وجود اختلاف، باعث از هم پاشیدگی مسلمانان در جهان شده است، اضافه کرد: براساس فرموده خداوند، هرگاه امت اسلامی دچار تفرقه شود، قدرت خود را از دست داده و دچار سستی و ضعف می‌شود.

وی به جمعیت ۱،۵ میلیاردی مسلمانان در جهان اشاره کرد و گفت: از این پتانسیل جمعیتی به خوبی استفاده نشده است و همه باید حول محور قرآن و سنت رسول الله(ص) جمع شویم و ضمن کنار گذاشتن اختلافات، بر بستر مشترکات برای پیروزی بر دشمنان گام برداریم.

بنابر روایات اهل سنت ۱۲ ربیع الاول و طبق روایات اهل تشیع ۱۷ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم(ص) است و این ایام با تدبیر امام خمینی(ره) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.