به گزارش ایرنا، این آیین با حضور مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی، رئیس حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، فرماندار اراک و جمعی از اقشار مختلف مردم و مدیراناجرایی برگزار شد و در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی حاضران با نثار شاخه های گل و عطر افشانی حجره طلبگی امام راحل (ره) نسبت به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی در این آیین گفت: مردمی بودن از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران است و این مهم موجب شده مردم همواره در شاکله و محوریت نظام اسلامی ادای نقش کنند.
حجت الاسلام و المسلمین «کاظم سپاسی» افزود: حساسیت دشمنان اسلام و قرآن بر روی روحانیت برای این است که تصور می کنند شکستن انقلاب اسلامی با ضربه زدن به این قشر میسر است، در صورتی که ارتباط روحانیت با مردم یک ارتباط تاریخی و محکم است و ملت آموزه های دینی را در عمق جان خود دارند.
وی بیان کرد : انقلاب اسلامی ایران نظامی ضد استکباری و استبدادی است و قدرتی که در برابر لیبرال دموکراسی غرب ایستادگی کرده قدرت سوسیالیسم نبوده بلکه قدرت نرم اسلام و انقلاب اسلامی می باشد که جایگاهش را در بین کشور های منطقه یافته است.
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی یادآور شد: رژیم طاغوت با وجود صادرات میلیون ها بشکه نفت حتی یک مدال المپیاد علمی در طول حکومت خود نتوانسته بود به دست آورد در صورتی که اکنون به برکت انقلاب اسلامی جوانان میهن اسلامی توانسته اند در این المپیادها و هزاران مدال کسب کنند.
حجت الاسلام سپاسی افزود: به برکت نظام اسلامی امروز کشور در زمینه رشد علمی مقام نخست منطقه و 16 جهان را به خود اختصاص داده و این مهم تیری در چشم دشمنان است.
وی ادامه داد: 75 درصد جمعیت کشور در رژیم طاغوت در روستاها زندگی می کردند و از 65 هزار روستای کشور 60 هزار روستا از نعمت برق، آب آشامیدنی و امکانات اولیه زندگی محروم بودند در صورتی که در چهار دهه اخیر بیشتر روستاها از این نعمت ها برخوردار شدند.
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اکنون به برکت انقلاب اسلامی در زمینه نانو رتبه چهارم را در بین کشور های جهان دارد و به یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه تبدیل شده است.
حجت الاسلام سپاسی گفت: دشمنان ایران اسلامی هفت تریلیون دلار برای مهار جمهوری اسلامی ایران هزینه کرده اند که پشتیبانی مردم از رهبر معظم انقلاب تمامی توطئه های آنان نقش بر آب شده است.
وی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا سلطه خود در منطقه خاورمیانه افزایش دهند و تا زمانی که این منطقه دست ایران است نمی توانند کاری از پیش ببرند.
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی با یادآوری تحریم های دشمنان علیه کشور افزود: ملت ایران به فضل الهی با رهبری مقام معظم رهبری از این امتحان سربلند بیرون می آیند.
حجره امام راحل در جبهه شرقی ساختمان مدرسه سپهداری اراک ( مدرسه علمیه) واقع شده و توسط میراث فرهنگی به ثبت آثار ملی رسیده است.
مدرسه سپهداری از کانون های پرورش علوم دینی است که در دوره قاجاریه و به دستور سپهدار اعظم اراک ساخته شده است.
گلباران بیت تاریخی امام راحل در شهرستان خمین، به صدا درآمدن ناقوس کلیسای مسروپ ارامنه اراک و به صدا درآمدن سوت قطار در این شهر از دیگر برنامه های ستاد برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر استان مرکزی در دوازدهم بهمن ماه بود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.