به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در اجتماع بزرگ بسیجیان شهرستان ایلام اظهار داشت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را با مشکلاتی چون جنگ تحمیلی، تحریم، مسائل اقتصادی، توطئه های داخلی و خارجی، تهدید، ترور و مسائلی دیگر مواجه ساخت اما تفکر بسیج مانع از تحقق خواسته های دشمنان شد.
وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع معرفی یک نظام نوین در جهان بر پایه دمکراسی و مردم سالاری دینی بود که به عنوان یک تهدید جدی نظام دوقطبی شرق و غرب را به چالش کشید.
استاندار ایلام تاکید کرد: قیام امام خمینی (ره) در واقع احیای دین مبین اسلام بود که با کمک نیروی مقاوم و عزم راسخ بسیج و در سایه دین اسلام تحقق یافت، در واقع بسیج و باورهای دینی عاملی موثر در توسعه همه جانبه کشور با وجود مشکلات و موانع متعدد داخلی و خارجی بوده است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به این نکته که ایران اسلامی برای دست یابی به اهداف خود هزاران شهید، جانبار و ایثارگر را تقدیم انقلاب کرده، یادآور شد: ایستادگی و مقاومت آحاد مختلف مردم در کنار همت مسئولان و رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری باعث سربلندی و عزتمندی کشور شده است.
وی گفت: بسیجیان در زمان جنگ تحمیلی با استفاده از سلاح ایثار و ایمان در قالب حرکت های خودجوش مردمی با بنیان گذاری فرهنگ و تفکری نوین به نام فرهنگ بسیجی به همه دنیا ثابت کردند که خون بر شمشیر و ایمان و اراده محکم بر انواع سلاح های جنگی پیروز است.
استاندار ایلام ادامه داد: بسیج بعد از جنگ تحمیلی نیز عامل پیشرفت، توسعه، عمران و آبادانی کشور بوده و در ابعاد مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و ترویج آموزه های دینی در سطح جامعه نیز گام های موثری را برداشته است.
وی اضافه کرد: تا زمانی که تفکر غنی بسیجی در جامعه و پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی حکم فرما باشد کشور روندی رو به رشد، بالنده، پویا و مقتدر را طی خواهد کرد و دشمنان نیز توان و قدرت نفوذ در کشور را پیدا نمی کنند.
به گزارش ایرنا، 259 هزار و 430 نفر در عضور فعال بسیج استان ایلام هستند که این تعداد در قالب 46 گردان بیت المقدس، عاشورا، کوثر در سطح استان فعالیت می‌کنند، همچنین سه هزار و 501 حلقه صالحین از خواهران و برادران در استان تشکیل شده است.
29 آبان تا پنجم آذر هر سال به نام هفته بسیج نامگذاری شده است، ( بسیج، چهل سال افتخار) شعار امسال هفته گرامیداشت بسیج است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.