به گزارش ایرنا، حبیب الله دانایی فرد روز یکشنبه به خبرنگاران سمنان گفت: اثر سفالین «حسین(ع) خورشید عالم هستی» به صورت نقش برجسته و در ابعاد 52 در 46 سانتی متر طراحی و اجرا شده است.
وی با بیان اینکه در کارهای هنری خود همواره از آموزه های دینی، قرآن و اهل بیت(ع) الهام گرفته ام، بیان کرد: خشت سفالی ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه هفته گذشته به موزه حضرت عباس(ع) اهدا شد.
وی با اشاره به فعالیت های هنری خود در زمینه سفالگری، افزود: اثر سفالی اهدایی همچنین به اشعار «مهر تو را به عالم امکان نمی دهم/ این گنج پر بهاست من ارزان نمی دهم / جان می دهم شوق لقای تو یا حسین/ تا بر سر قدم ننهی جان نمی دهم» در وصف حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) مزین شده است.
به گزارش ایرنا، حبیب الله دانایی فرد هنرمند برجسته استان سمنان از سال ٧٣ تاکنون در رشته سفال فعالیت دارد، تاکنون بیش از پنج اثر سفالی از این هنرمند رونمایی شده است که ظریف ترین خشت سفالین جهان از جمله آثار این هنرمند مهدیشهری است.
این خشت سفالی با ابعاد 35 در 40 به نازکی دو دهم میلیمتر و به مدت ٤٥ روز کار شد و نام مقدس علی بن موسی الرضا (ع) بر روی آن حک شده است.
خشت منقش به زیارت عاشورا، قرآن سفالی از جزء اول تا آیه ١٤١ و در ١٣ برگ و گل نرگس با مضمون یا اباصالح المهدی(عج) از دیگر آثار سفالی این هنرمند است که تاکنون رونمایی شده است.
7356م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.