معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای کنترل و پایش واحدهای تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی از لحاظ آلایندگی در ۶ ماهه امسال ۴۰۰ مورد بازدید از این واحدها نیز انجام شده است.

اقبال حمیدی با اشاره به اینکه در این مدت ۶۶ مورد اخطار زیست محیطی برای واحدهای آلاینده استان صادر شده است، اضافه کرد: ۳۰ مورد دستور تعطیلی هم صادر شده و هفت واحد هم در این ۶ ماه پلمب شدند.

وی به پروژه‌های مشمول ارزیابی زیست محیطی در استان اشاره کرد و افزود: پروژه‌های فولاد قروه، آهن اسفنجی، اتصال راه آهن همدان به سنندج و طلای قلقله سقز در کمیته استانی مورد ارزیابی قرار گرفت و پرونده آنها به دفتر ارزیابی سازمان محیط زیست کشور ارسال شده است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست کردستان با بیان اینکه این پروژه‌ها در کمیته کشوری رد یا تایید و یا اینکه با ذکر شروطی تایید می‌شوند، یادآور شد: تاکنون نظر نهایی زیست محیطی در ارتباط با این پروژه‌ها اعلام نشده است.

حمیدی پاسخ به استعلامات را از دیگر اقدامات انجام شده در این اداره‌کل دانست و گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۷۸۲ مورد پاسخ به استعلامات محیط زیستی در استان داده شده است.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.