به گزارش ایرنا، طهمورث الیاسی بختیاری روز چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سفر اخیر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد مقرر شد اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از برخی طرح‌های نیمه‌تمام این استان مانند راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد تا بهار ۱۴۰۰ تامین شود.

وی افزود: توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار، تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین، کشت گیاهان دارویی و دیم از مهمترین طرح‌های مصوب سفر اخیر دکتر نوبخت به چهارمحال و بختیاری است.

الیاسی بختیاری تصریح کرد: پیگیری برای رفع مشکلات پتروشیمی لردگان، فولاد سفیددشت و نساجی حجاب شهرکرد و تامین ۷ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای توسعه فولاد و پتروشیمی و تکمیل ۲ هزار طرح صنعتی نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر مصوبات این سفر بود که در دست اقدام است.

وی یادآور شد: تکمیل قطعات سوم و چهارم راه‌آهن مبارکه – سفیددشت – شهرکرد، حفر تونل یک‌هزار و ۶۰۰ متری و احداث جاده‌های گورمیزه در راه ارتباطی اردل – دوپلان، بهره‌برداری از کمربندی شمال شهرکرد تا پایان آبان امسال، اختصاص اعتبار برای حفر تونل‌های چری و هونی در جاده چهارمحال و بختیاری به خوزستان، چهار خطه شدن جاده شهرکرد – شلمزار – خوزستان در قطعه شهرکرد – شمس‌آباد، تکمیل جاده شهرکرد – ناغان – ایذه، و ارتقای جاده ارمند – جوزستان از مصوبات سفر نوبخت به استان بوده که اجرای آن در دست پیگری است.

الیاسی بختیاری اظهار داشت: تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار امسال طرح انتقال آب بن – بروجن و پیگیری برای تامین نیاز یک‌هزار میلیارد ریالی این طرح و همچنین توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری از دیگر مصوبات سفر نوبخت به استان بوده که نشست‌هایی برای تسریع در اجرای آن گرفته شد.

نایب رئیس انجمن پوشاک ایران نیز گفت: گردش مالی پوشاک در کشور سالانه ۱۲ میلیارد دلار برای یک درصد گردش جهان در این حوزه است.

آقای رضائیان تاکید کرد: ۵۰ درصد این گردش مالی در بخش تولید و بقیه در حوزه قاچاق پوشاک است.

وی افزود: هم‌اینک پوشاک جهانی سالانه ۴ میلیارد دلار در بازار ایران فروش دارد.

رضائیان تصریح کرد: اجرای طرح ملی تولید پوشاک سال ۱۳۹۶ در استان‌های چهارمحال و بختیاری، اردبیل، گیلان، همدان و کرمانشاه آغاز شد که پیشرفت مطلوبی دارد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از دو هزار طرح در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است.

۷۳۶۲/2097

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.