علی عباسی  روز جمعه افزود: عدم صدور مجوز نهایی به دلیل نظارت در پروژه است و  در این میان محدوده ماهنشان و انگوران جزو فقیرترین مناطق در زمینه آبی، فاقد دشت، آبخوان و آب زیر زمینی است.

این مسئول ادامه داد: آب موجود در ماهنشان از طریق چاههایی که آب زیر قشری دارند در حال استفاده است که  از این آب می توان  برای کشاورزی استفاده کرد، اما  برای شرب کیفیت مناسب را ندارد و سد مراش بهترین منبع آبی برای آینده شهرستان ماهنشان، دندی و روستاهای اطراف است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه آب ماهنشان تحت تاثیر رودخانه و آب‌های روان است، گفت: این آبها چه از نظر کمی و چه کیفی تحت تاثیر بارش‌های فصلی است.

وی اضافه کرد:آب  منطقه ماهنشان در تابستان کاهش می یابد و از نظر کیفی نیز خاصیت خود را از دست می دهد  و با توجه به وضعیت بارش‌ها آب‌های موجود قابل اتکاء نیستند.

عباسی  افزود:  فعالیت انسان همواره محیط زیست را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در ارتباط سد هم می‌تواند این تاثیر را داشته باشد.

وی  اظهار داشت:  سد سازی در راستای بهبود شرایط زیست محیطی انجام می‌شودد و  با وجود مخاطرات موجود، آب به همراه خود بهبود شرایط زیست محیطی را به ارمغان می آورد.

 بنا بر اعلام مسئولان شرکت آب منطقه ای زنجان، تاکنون ۱۶۷ میلیارد تومان برای سد مراش هزینه شده  که پیش‌بینی می‌شود ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این سد هزینه شود.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.