بهمن مرادنیا عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید گذرنامه و نیز در دیدار با فرماندهی و جمعی از پرسنل انتظامی کردستان به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: یکی از وظایف خطیر و اصلی هر دولتی ایجاد امنیت است و در این راستا یکی از ۲ رکنی که خداوند متعال به مردم عطا کرده سلامت و امنیت پایدار است.

وی اضافه کرد: در این رابطه بخش عمده‌ای از این امنیت با دستان مقتدر نیروی انتظامی در جامعه بدست می آید.

استاندار کردستان افزود: امیدواریم در سطح استان و ملی این امنیت که هدیه و ارمغانی است برای مردم با تلاش صادقانه و همه جانبه و دستان پرتلاش و زحمت کش شما در نیروی انتظامی هرچه بیشتر محقق شود.

مرادنیا خطاب به پرسنل انتظامی استان گفت: باید قدر این مسئولیت سنگین که بر عهده شماست را بدانید چون اگر ما امنیت نداشته باشیم طبیعتا توسعه و سرمایه گذاری را نیز نخواهیم داشت بنابراین بدانید که نقش شما در توسعه استان نقش منحصر بفردی است.

استاندار کردستان یادآور شد: در واقع اقتدار نیروی انتظامی توسعه سرمایه گذاری را به دنبال خود دارد و شما باید تلاش کنید تا با کسانی که بخواهند با اقدامات خود امنیت سرمایه گذاری را مختل کنند با قاطعیت برخورد کنید.

وی گفت: در این حوزه نباید تعارف داشته باشیم و با برخورد جدی با ناامنی و حمایت از سرمایه گذاران به آنها برای سرمایه گذاری بیشتر در استان احساس امنیت بدهیم.  

مرادنیا اظهار داشت: باید زمینه را طوری آماده کنیم که سرمایه گذار در هر نقطه از استان و کشور اراده کند به فعالیت اقتصادی بپردازد،  احساس آرامش و آسایش داشته باشد.

وی در بخشی دیگری تاکید کرد: در خصوص مسائل اجتماعی از جمله مبارزه با مواد مخدر که از وظایف نیروی انتظامی است باید با جدیت برای سالم سازی جامعه تلاش خود را مضاعف کنیم.

مرادنیا یادآور شد: در خصوص مبارزه با قاچاق کالا نباید زندگی مردم را به بهانه مبارزه با قاچاق مختل کرد بلکه اگر مسافری کالای همراه خود را برای تامین مایحتاج های ضروری و شخصی خریداری کرده ما نباید آن را به عنوان قاچاق در نظر بگیریم و با بروکراسی اداری زندگی مردم را دچار اختلال و وقفه کنیم.

وی افزود: برای مبارزه با قاچاق کالا باید منویات مقام معظم رهبری و نیز دستورات ریاست جمهوری و دیگر ارکان مهم نظام مقدس اسلامی را که مبارزه با باندهای قاچاق سازماندهی شده که به دنبال اخلال در نظام اقتصادی و تولید کشور هستند را در راس وظایف خود قرار داده و با آن برخورد جدی داشته باشیم.

استاندار کردستان اضافه کرد: در این راستا باید با مردم عادی که برای امرار معاش روزانه خانواده خود از این راه کسب درآمد می کنند مدارای بیشتری داشته باشیم.

وی گفت: نیروی انتظامی به عنوان نیروی بازدارنده و قاطع که با همه عوامل  هنجارشکن مقابله می کند همواره در جامعه از جایگاه رفیعی برخوردار است.

۱۱ تا ۱۷ مهر به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.  

۶۱۰۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.