در این یادداشت آمده است: امسال برای چندمین سال پیاپی است که مقام معظم رهبری بر مقوله اقتصاد کشور به صورت ویژه دقت نظر دارند و هر ساله شعار محوری سال را به موضوعات اقتصادی اختصاص می دهند.
این دقت نظر و اهمیت مقام معظم رهبری به موضوعات اقتصادی کشور نشان دهنده آن است که ما باید بیشتر از اینها به توسعه اقتصادی کشور بپردازیم گرچه در این سالها حرکات بسیار خوبی در مسیر توسعه اقتصادی کشور صورت گرفته اما واقعیت آن است که برای داشتن اقتصادی پویا، حالا حالاها باید تلاش کنیم و این تلاش تنها وظیفه دولت و دولتمردان نیست بلکه وظیفه تک تک ایرانیان است که تلاش در مسیر توسعه اقتصادی خود، خانواده، شهر و کشورشان را در پیش گیرند.
لذا در ادامه همین ضرورت پرداختن به موضوعات اقتصادی، مقام معظم رهبری شعار امسال را 'سال حمایت از کالای ایرانی' قرار دادند که اگر امسال و هرساله این شعار سرلوحه هر ایرانی قرار گیرد، به طور قطع بسیاری از موانع تولید، اشتغال و سرمایه گذاری در سطح کشور برداشته خواهد شد.
برای تحقق شعار امسال همه مردم و مسئولان باید بسیج شوند و از تولید داخلی به معنای واقعی حمایت و پشتیبانی کنند البته تاکید بر مصرف کالای ایرانی، فقط توصیه ای برای مصرف کنندگان نیست، بلکه تولید کننده هم باید با ارائه کیفیت برتر و قیمت پایین تر، اجازه ندهد که مشتریان به کالای خارجی تمایل پیدا کنند. تولید کننده باید ضمن احترام به حقوق مصرف کنندگان، کالای مرغوب ارائه دهد و مصرف کننده نیز باید تا کالای ایرانی هست، به سراغ خرید کالای خارجی نرود.
از سوی دیگر مسئولان امر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا، نباید اجازه ورود قاچاق کالا و حتی ورود گمرکی کالاهایی را که مشابه باکیفیت داخلی دارند، بدهند تا از این طریق نیز حمایتی عملی از کالای ایرانی صورت گیرد.
امید است که این حرکت عظیم فرهنگی در حد یک شعار باقی نماند و به مرحله عمل برسد چرا که رمز موفقیت کشور و راه برون رفت از مشکلات داخلی، حمایت از تولید و کالای ایرانی است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.