فرهاد کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کمک هزینه ازدواج به یک هزار و ۵۱۰ نفر از پسران و دختران زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه جهیزیه به دختران و هدیه به پسران اعطا می‌شود، افزود: مبلغ جهیزیه دختران زیرپوشش کمیته امداد براساس نیاز آنان بین ۳۰ تا ۳۵ میلیون ریال و هدیه پسران نیز ۱۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: کمک هزینه نوعروسان تنها مختص به دختران زیر پوشش این نهاد نیست بلکه زنان سرپرست خانواری که قصد ازدواج مجدد داشته باشند را نیز شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: تعهد امسال کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در این حوزه پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۲ هزار و ۹۳۵ نفر با اعتبار ۳۶ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال است که امید می‌رود بتوانیم با جذب اعتبارات بیشتری این امر مهم را محقق کنیم.

کاظمی گفت: با توجه به کاهش ۲۷ درصدی اعتبارات در سرفصل‌های مختلف میزان پرداختی کمک هزینه ازدواج در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حال حاضر هیچ زوج پشت نوبتی برای دریافت کمک هزینه تهیه جهیزیه در این نهاد نداریم.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه و جلوگیری از طلاق با همکاری مراکز مشاوره طرف قرارداد این نهاد از دیگر خدماتی است که با جدیت دنبال می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت استان کردستان زیرپوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این میزان حدود ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.