محمدعلی تراقویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعطای جهیزیه به نوعروسان، هدیه به پسران مددجوی در شرف ازدواج، فراهم کردن شرایط برای ازدواج آسان، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی در بین جوانان مددجو از مهمترین برنامه های کمیته امداد در ترویج سنت حسنه ازدواج است.
وی افزود: 20 میلیون ریال به هر یک از این زوج های جوان ایرانشهری اهدا شد.
وی ارائه خدمات مشاوره ای، برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی قبل و بعد از ازدواج، مهارت های ارتباطی و تربیت فرزند، به منظور ازدواج آگاهانه و کاهش آمار طلاق و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین زوج های جوان زیر پوشش این نهاد را از جمله برنامه های کمیته امداد در ترویج فرهنگ ازدواج عنوان کرد.
مدیر کمیته امداد ایرانشهر به اهمیت ازدواج از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: برای رفع مشکلات و موانع ازدواج بر سر راه جوانان و ایجاد شرایط تشکیل یک زندگی مشترک، مشارکت همگان را می طلبد که امیدواریم افراد خیر و نیکوکار کمیته امداد را در این زمینه یاری کنند.
به گزارش ایرنا 14 هزار نفر در شهرستان ایرانشهر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند که از این تعداد 2 هزار و 20 نفر زنان سرپرست خانوار را شامل می شوند.
ایرانشهر در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314** 3213 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.