مدیر کل کمیته امداد استان کرمان روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: رویکرد کمیته امداد استان این است که برای خانواده‌هایی که دارای شرایط کار هستند، از منابع مختلفی نظیر منابع امداد، تسهیلات بانکی و کمک خیران اشتغال ایجاد کند.
یحیی صادقی افزود: فرزندان خانواده‌های مددجو و زنان سرپرست خانوار که صاحب گواهینامه‌های رانندگی خوردروهای سواری و تراکتور و همچنین دارای زمین کشاورزی یا زراعی هستند می‌توانند برای دریافت خوردو در کمیته امداد ثبت ‌نام کنند.
وی به اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان اظهار کرد: 54 تراکتور به مددجویان روستایی تحت حمایت این نهاد واگذار شده، اجرای این گونه طرح های اشتغال زایی تاکنون بازخورد خوبی بر روی توانمند سازی مددجویان داشته است.
هفت شهر، جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و فاریاب با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان کرمان قرار دارند.
جنوب استان کرمان دارای هفت مدیریت و پنج اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) است که 32 هزار و 300 خانوار با جمعیتی بالغ بر 76 هزار نفر در هفت شهر جنوبی استان از خدمات این نهاد بهره مند می شوند؛ که از این تعداد 17 هزار و 16 نفر زنان سرپرست خانوار و پنج هزار یتیم از خدمات این نهاد بهره مند می شوند؛ همچنین 2 هزار و 640 نفر هم در طرح محسنین تحت پوشش دارد و 10 هزار و 300 نفر حامی هم به این نهاد خدمات می دهند.
خبرنگار و انتشاردهنده: روح اله صائب *
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.