هیوا رحیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۳۷ مرکز نیکوکاری در استان کردستان فعالیت دارند که در نیمه نخست امسال بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال درآمد داشته‌اند که این درآمدها با تشخیص هیات عامل فعال مراکز، بین نیازمندان همان محل توزیع ‌شد.

وی افزود: ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از این میزان درآمد در سال جاری به صورت نقدی، ۱۱۶ میلیارد ریال به صورت کالا شامل لوازم خانگی، مواد غذایی، پوشاک و غیره و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز خدمات رایگان بوده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: بیشترین عملکرد مراکز نیکوکاری در سال جاری در درآمد نقدی مربوط به شهرستان های بانه، سروآباد و کامیاران و در درآمد کالایی نیز شهرستان های سقز و بیجار بوده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی مراکز نیکوکاری نقش موثری در فرهنگ کمک به نیازمندان و محرومان جامعه دارد و از ویژگی‌های مهم این مراکز ساختار کاملا مردمی و تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به نیازمندان است.

رحیمی با بیان اینکه کمیته امداد هیچگونه دخالتی در نحوه توزیع کمک های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری نداشته و فقط نقش نظارتی دارد، گفت: افزایش مسئولیت اجتماعی و شناسایی متمکنین و خیران در راستای ایجاد حلقه ارتباط با نیازمندان در محل، رفع سریع مشکلات آنها و افزایش مشارکت اجتماعی در رفع مشکلات محلات از دیگر اهداف ایجاد این مراکز است.

مراکز نیکوکاری با تشکیلات و ساختار مردمی از سال ۹۲ با محوریت مساجد و با هدف افزایش بُعد مردمی فعالیت‌های حمایتی کمیته امداد آغاز به کار کردند و اکنون ۳۷مرکز در استان کردستان مشغول به فعالیت هستند.

در حال حاضر بیش از ۱۳۴ هزار نفر از جمعیت استان کردستان زیرپوشش حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هستند که این میزان حدود ۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.